Fastsætning af pris på en Iphone app

Tags:    programmering

Hej,

Jeg er blevet spurgt af en bekendt, om jeg ville lave en Iphone applikation til hans frisørsalon.

Først skal det nævnes, at jeg ikke har programmeret med C++ før og har heller aldrig beskæftiget mig med at udvikle til Iphone.
Dog har jeg i forbindelse med mit studie anvendt C og Java :)

I mellemtiden har jeg sammensat en applikation, der indeholder de efterspurgte specifikationer. Applikationens vigtigste formål er, at linke til en hjemmeside, hvor man kan bestille tid online.
Derudover indeholder applikationen sådan nogle simple ting som et galleri med billeder og videoklip, generel info om salonen mm.

Der er ikke det store vedligeholdelse ved applikationen. Den kræver kun opdatering ved udskiftning af personale i salonen, nye priser i salonen og når der kommer nye kollektioner.

Mit store spørgsmål er nu, hvordan jeg bør prissætte denne applikation?
Designet og indholdet lever fuldt op til det, der er blevet bedt om.
Da jeg ikke har erfaring med at programmere Iphone applikationer er det vel ikke rimeligt at basere en pris på baggrund af antal brugte timer? I så fald skal der fastsættes en rimelig timelønspris.

Håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig :)

Ps. ved nogen om Apple sætter specielle krav til, hvordan ens C kodning er?
Med dette mener jeg, at jeg som sagt ikke har programmet i C++ før så er lidt i tvivl om, hvor optimal min kodning er.

Prisen er afhængig af hvor lang tid du vurderer at det ville tag at kode tingene.

Apple stiller gratis deres developerkits til rådighed, så du frit kan kode op imod deres platform som er baseret på Objective-C.

Apple kræver dog også et abonnement på x-dollars (mener det er $99 ) for at man kan få lov til at lave et release til deres apps butik.

Hej,

Tak for info, Michael.
Jeg har faktisk allerede et færdigt produkt og ham jeg skal lave applikationen for er meget tilfreds med det jeg har præsenteret ham for.

Nu er der flere, der har nævnt, at prisen afhænger af den tid jeg vurderer det tager at kode tingene, men hvor ligger niveauet så for den timeløn jeg skal tage?
Der må jo være et eller andet start-niveau?

Til sidst skal man have et abonnement hos Apple uanset om man laver gratis apps eller betalings apps?

Ps. jeg har anvendt Apples egne redskaber fra developer.apple.com

t