Formmail

Tags:    php

Hej,

Jeg er ved at lave en formmail, men er lidt i tvivl her til at starte med.

Jeg har læst nogen steder at man skal bruge noget med cgi-bin, er det nødvendigt?

Man kan ikke bare lave formen i html og så sende med php?

Og hvordan får jeg fat i det cgi-bin, er det noget jeg skal kontakte min udbyder om eller hvad skal jeg skrive i starten af formtagget.

Eller hvordan laver jeg den cgi-bin og hvad skal der stå i den?

Er der nogen der kan hjælpe?
Tak for det. :)

Prøv at tage en kigger her: http://phpmailer.worxware.com/
Det er en udemærket PHP Mailer class, som jeg også selv bruger.

Hej, Jeg forstår ikke helt.

Kan man ikke selv skrive sin kode i php eller hvad, og hvad er det egentlig man downloader, og hvordan bruger jeg det?

Tak

Jo du kan sagtens selv skrive din kode hvis du har styr på det. Der findes masser af guides på nettet til det. Bare google "PHP sendmail".

PHPMailer classen er super fed. Har også selv brugt den ofte. Hvis du ikke kender til classes vil jeg anbefale dig at læse om det før du fortsætter dit PHP eventyr da det vil blive en vigtig brik i at lave et ordentligt site på et tidspunkt. :-)

http://www.php.net/manual/en/language.oop5.basic.php

ok tak,

Jeg tror jeg søger lidt efter noget som jeg selv kan skrive, så jeg har mere styr på det istedetfor at tage noget færdigt som ser helt kompliceret ud.
Men tak for det :)

Lige et spørgsmål hvis du ved det, kan man godt teste sin mail funktion på localhost?

Fordi det prøver jeg men får denne fejl:

( ! ) Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\wamp\www\formmail_with_attachment\formmail.php on line 19

ved du hvad jeg skal ændre min "SMTP" og "smtp_port" til hvis de overhovedet skal ændres?

nu er min "SMTP" sat til localhost og min smtp_port sat til 25. skal det ændres?

For at du kan sende mail fra din egen maskine, skal du have en mailserver kørende. Det er ikke nok bare med php i sig selv. Men du kan selvfølgelig bruge en ekstern SMTP server, for eksempel stiller internet udbydere ofte en til rådighed :)

Ligemeget :)

Jeg uploadede det bar til mit webhotel og så virkede det :)

t