Allerede fyldt felter

Tags:    html css

Hey.
I kender sikker godt at nogen sider har formularer hvor felter på forhånd er udfyldt, men som bliver tomme når man begynder at skrive i felterne.

Er der nogen der ved hvordan man laver dette? Skal sikkert gøres med noget JavaScript. Hvis nogen kender en open-source kode til det, vil jeg være rigtig glad.

Skal bruges til nogle felter for dato, hvor jeg gerne vil have der står "dd", "mm" og "åååå" i de tre felter, så folk ved hvilket format og indhold der skal være i de forskellige felter.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Går ud fra at den kun skal slette det allerførste gang man klikker? Lavede den her funktion til det:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så blot bruges med en tekstedits onclick attribute:
Fold kodeboks ind/udKode 

Attributen kan sikkert sættes nemmere med jQuery eller andet hvis du bruger det.

Er testet og virker.

Indlæg senest redigeret d. 23.01.2011 20:21 af Bruger #14645
Den har jeg selv benyttet, fungerer som den skal..

<input type="text" name="day" onblur="this.value = this.value || this.defaultValue;" onfocus="if (this.value=='dd') this.value = ''" value="dd" />
<input type="text" name="month" onblur="this.value = this.value || this.defaultValue;" onfocus="if (this.value=='mm') this.value = ''" value="mm" />
<input type="text" name="year" onblur="this.value = this.value || this.defaultValue;" onfocus="if (this.value=='åååå') this.value = ''" value="ååååå" />

Du kan ikke bare oprette en attribute til et DOM element. Desværre.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Kan ikke garantere kodekvaliteten, der bliver nu varslet VM håndbold, så jeg har ikke nået at tjekke kode efter.. :P

Tak for koderne alle sammen. Jeg benytter mig at Sørens kode. Men de ser alle ret fornuftige ud.
Matin D, du har dog bare den risiko at brugeren skriver "dd" i feltet, og oplever at teksten så forsvinder uden grund.
Tak for hjælpen.

t