Jeg sidder og er ved at lave et system som skal liste noget software med titel, version og pris; fra en mysql database. Man skal så kunne vælge at købe softwaren ud fra listen, men også kunne se det man allerede har købt.
Mit problem er så at få den til ikke at liste de gamle versioner af software man har købt. Dog hvis man ikke har købt softwaren, skal den vise alle versionerne, da de vil være billigere end den nyeste version.
Jeg ved godt det lyder lidt indviklet og måske lidt dumt, men det skal bruges til et browser spil
Her er den kode jeg har indtil videre til at liste softwaren ud i min tabel (dog forenklet lidt):
<?php
$sql_query = $_sql->query("SELECT * FROM ".$sql_prefix."apps ORDER BY name") or die(mysqli_error($_sql));
while ($app = mysqli_fetch_assoc($sql_query))
{
$own_check_q = $_sql->query("SELECT * FROM ".$sql_prefix."userapps WHERE owner_id='".$_SESSION['userid']."' AND app_id='".$app['id']."'");
if (mysqli_affected_rows($_sql) == 1)
{
$app_list .= '<tr> <td>OWNED</a></td> <td>'.$app['title'].'</td> <td>v'.$app['version'].'</td> <td>$'.$app['price'].'</td> </tr>';
}
else
{
$app_list .= '<tr> <td>BUY</a></td> <td>'.$app['title'].'</td> <td>v'.$app['version'].'</td> <td>$'.$app['price'].'</td> </tr>';
}
}
?>