Vuder denne hjemmeside

Tags:    programmering

Jeg har brug for Jeres holdninger til sitet:
www.2skridtfrem.dk

Bare skriv, hvad der falder dig ind.

Design?
Brugervenlig?
Logisk?

Etc.

På forhånd 1000 tak for hjælpen!

7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Come on hvad sker der lige for double posting og så uden svar i den gamle tråd? ... Har du allergi over for kritik? ;)

Hej Sille,

Sitet lever lidt i 00'erne, hvor man lavede imponerende flash-sites, hvor man "gik på opdagelse i sitet". Sitet er det man kalder et "Usability-nightmare".

I dag stilles der det krav at en bruger skal kunne se alle links og informationer i løbet af mindre end 3 sekunder.

Jeg synes du skal lave sitet helt om. Og så bruge Flash i toppen, som en teaseranimation, som en effekt. Din kunde bliver ikke glad for sitet i længden.

Du kan fx tage et wordpress tema og lave om. Det kan du fx. få hjælp til her på Udvikleren, så du kan komme igang.

Læs derefter denne glimrende bog om usability:
"Don't Make Me Think".
Det er 200 kroner som kommer til at hjælpe dig mere end du tror: http://www.amazon.co.uk/Dont-Make-Me-Think-Usability/dp/0321344758

Indlæg senest redigeret d. 18.01.2011 10:20 af Bruger #11506
Helt personligt bryder jeg mig ikke om denne slags sites. Alt for meget larm og de er uoverskuelige

Det var alt jeg havde at tilføje.

Lille note så staves det også 'vurder'.

Nej - jeg har ingen allergi overfor kritik - jeg synes faktisk, at det er fantastisk, at det bliver posted med så megen ærlighed - og at det har været så konstruktivt!
Til mit formål har jeg intet ønske om, at kommentarerne skal være hverken positive eller negative... jeg skal bare have nogle forskellige holdninger.
Når jeg vælger at lægge den ind to forskellige steder - så er det udelukkende fordi, jeg har vurderet, at der er større chance for at opnå flere besvarelser... (hvilket jeg jo så også har fået ;o)
Beklager at have fornærmet... ;o)

Hjemmesider der siger lyde uden jeg har bedt dem om det, lukker jeg meget hurtigt.

Jeg synes der mangler en overordnet linje eller ide. På den ene side tror jeg at firmaet, "2skridtfrem", gerne vil opfattes som seriøse, men siden er popsmart sat op, og beskrivelserne af personerne er useriøse. Derudover er der meget stilforvirring i de grafiske symboler, så jeg ved ikke hvad det er siden vil signalere. Er det tyrolerstemning, eller har man bare kastet nogle tilfældige billeder sammen?

Så start helt ovenfra og find ud af hvad det er siden skal signalere og fortælle brugeren. Og lav en side der fortæller det i løbet af 10 sekunder. Som det er nu, tror jeg de fleste af de brugere som siden var tiltænkt, er flygtet længe inden de har fundet ud af hvad den handler om.

t