Gentag email i næste formfelt og check sammenligning, når den har validere...

Tags:    php

Hvordan får jeg 2 emailfelter i en form til at sammenligne og validere hinanden og så poppe op og sige at felterne ikke ligner hinanden ?

Da det er den eneste kontaktmåde jeg har overfor dem der udfylder formen, vil jeg gerne være sikker på at de har udfyldt deres rigtige emailadresse...

jeg bruger et lille javacript der popper op ved submit, for hvert feldt der ikke er udfyldt. Og det gør den også ved første emailfelt, hvis det ikke er en korrekt valideret email-adresse...
men jeg kan ikke få den til at gøre det med emailfelt nr.2 og samtidig checke om det er den samme som i emailfelt nr.1

min javascript.js ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

noget af min index.php ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

og noget af min php-motor ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

til det første emailfelt har jeg følgende valideringskode:
Fold kodeboks ind/udKode 

jeg prøvede at følge en vejledning om javascript fra lynda.com, men det overgik desværre min fatteevne og fik det aldrig til at virke på den måde hun beskrev

Indlæg senest redigeret d. 19.01.2011 21:27 af Bruger #15267
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv med dette:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 14.01.2011 15:34 af Bruger #12245
jeg har fået det til at virke!!!
:lol:

jeg har ændret i Frank´s forslag til koden til..

Fold kodeboks ind/udKode 

hvorfor det virker kan jeg ikke sige noget om, og hvordan jeg kom frem til det kan jeg heller ikke sige ??
Men at sætte .value ind og checkEmail som loop gjorede at det nu virker...

hvis der er nogen der kan forklare forskellen fra franks og min rettelse vil jeg være meget glad for svar...
ellers lukker jeg bare denne tråd med et stort smil på læben...

mange tak for hjælpen, Frank

Indlæg senest redigeret d. 20.01.2011 10:05 af Bruger #15267
Hej
Jeg er ny her i forum, men også helt grøn php.

Ved at google sammenligning af e-mail i en formular fandt jeg dette forum og denne tråd som jeg gerne vil gøre brug af.

Mit spørgsmål. Kan dette script indgå direkte en HTML form og hvis, hvordan skal det så placeres i forhold til form.
Jeg bruger Dreamweaver.

Vh
Albert

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 12.04.2013 20:49 af Bruger #17595
@Albert det kode, som du viser er ikke PHP det er javascript. Og kan vel godt bruges ... Vis din form ligner den Stefan har lavet.

hej Frank

tak for dit svar og det giver rigtig god mening for mig med det du har tilføjet...
men jeg kan dog ikke få det til at virke alligevel...

uanset om jeg taster 2 ens mail adresser eller 2 forskellige i hvert felt, er udfaldet det samme..
Den bliver hængende på: 'Email adresserne stemmer ikke overens'

for øvrigt, da jeg i min index.php kun kører med email og email2 ved jeg så heller ikke om der er en dybere mening i din function på compareEmail vedr. email1 og email2
har så prøvet forskellige kombinationer uden held...

nogen forslag ?

på forhånd rigtig mange tak

t