Eksamensprojekt

Tags:    java

Hej udviklere,

jeg skal meget snart med mit eksamensprojekt til Programmering C på HTX og jeg ville i den forbindelse lige høre om nogen her inde kunne have nogle forslag til hvad man kunne finde på at lave?

Der er ikke som sådan nogle krav til hvad projektet skal indeholde, men jeg vil meget gerne selv have at det inderholder følgende (i hvert fald nogle af punkterne):

• Flere klasser og metoder

• Netværkskommunikation, hvad enten dette er med en webserver eller via 1 eller flere klienter på et lokalt netværk

• Grafik til desktop applikation eller applet

• Eventuelt noget med at læse/skrive til/fra filer

På forhånd mange tak ;-)

Hej udviklere,

jeg skal meget snart med mit eksamensprojekt til Programmering C på HTX og jeg ville i den forbindelse lige høre om nogen her inde kunne have nogle forslag til hvad man kunne finde på at lave?

Der er ikke som sådan nogle krav til hvad projektet skal indeholde, men jeg vil meget gerne selv have at det inderholder følgende (i hvert fald nogle af punkterne):

• Flere klasser og metoder

• Netværkskommunikation, hvad enten dette er med en webserver eller via 1 eller flere klienter på et lokalt netværk

• Grafik til desktop applikation eller applet

• Eventuelt noget med at læse/skrive til/fra filer

På forhånd mange tak ;-)

Filserver, fildeling af eksempelvis billeder, musik osv.

Hvad med en tavle som virker over netværket på sin computer. F.eks. der en der hoster dette, og kan tegne figurer og tekst. Andre kan forbinde som klienter og følge med. Eventuelt kan man gemme "tavlen" som et billede eller noget. Så får du alle 4 dækket.

Selvfølgelig ville det i en skoleklasse være nemmere at bruge den rigtige fysiske tavle. Men i andre situationer kunne det måske være smart.

Ved ikke hvad sprog du programmerer i, men I Java er der f.eks. Shape klassen som kan tegnes direkte med et Graphics2D objekt.

Indlæg senest redigeret d. 14.01.2011 11:18 af Bruger #14645
C og klasser? Er det C++ du mener?

C og klasser? Er det C++ du mener?

Programmering C referer vidst til niveauet. På gymnasium har man f.eks. Matematik A, Engelsk B og valgfag er typisk C niveau.

Jo laverer ASCII værdi desto højere niveau.

Indlæg senest redigeret d. 16.01.2011 15:17 af Bruger #14645
Kan godt se jeg ikke har fået gjort det helt klart - sproget er Java (derfor oprettet i java forummet) ;-)

Haha. Det skal lige siges at jeg overstod sidste eksamen i fredags. Lørdag gik med SC2, til langt ud på morgenen. Derfor jeg ikke lige selv var med på hvad det var jeg selv skrev. Jeg undskylder.

Det er da bare at lave et eller andet. Et skærminfosystem fx.

t