form input

Tags:    html css

<< < 123 > >>
Hej Folkens
Er igang med at kode en form
men har nogle funktioner jeg ikke kan finde ud af at implementerer ...

når man trykker submit så skal den information skrevet i tekstboksen sendes afsted med "tel:" foran
så hvis man skriver 12345678 og trykker submit, så sender den "tel:12345678" afsted ..
Hvordan gør man det?

på forhånd tak :)

22 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hahah Henrik jamen, jeg sidder bare og bytter om på tingene, og håber så det virker xD

Jeg var tæt på, og alligevel langt fra.
Det her er koden jeg lavede inden jeg gav op og gik her ind

Fold kodeboks ind/udKode 

Nu vil jeg lige teste og se om jeg kan få det til at virke med din kode så :D

Aaaah ser ud til at jeg slet ikke skal bruge alle de if / else og alt det andet kode, det virker jo helt perfekt nu :D

Mange tak Henrik, det ser ud som om at siden er helt færdig takket være din hjælp :D
Så må vi se om QR koder bliver et hit i lille Danmark :D

http://myqr.dk

Indlæg senest redigeret d. 18.01.2011 12:57 af Bruger #16354
Haha det var så lidt :) - Og bare fortsæt med at lære, det kommer med tiden alt det der...
(så langt var du ikke fra i din kode.)

Meget fed side i øvrigt! - Man har vel lov at håbe ;)

Har da også tænkt mig at fortsætte med php kodehelvedet xD

og som sagt, mangler du en dag en grafiker så giv et kald ;)

Det ser ud til at jeg får lov til at bikse med myqr.dk lidt endnu :)

Af en eller anden grund så alle de andrer koder der bliver genereret kommer tilbage som

MECARD:N:;ADR:;TEL:;EMAIL:;URL:;;

Her er koden til "Kontakt" delen, det virker fint sådan her, well bortset fra at de andre formler ikke helt vil makke ret :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Det må næsten være $userData der gør et eller andet, men jeg skal på en eller anden måde separere den, fra resten. hhmm

Indlæg senest redigeret d. 18.01.2011 20:05 af Bruger #16354
Jeg tror jeg fik fat i den :)

Ser ud til at man kan give submit knappen en name også skrive

if (isset($_REQUEST['mecard'])) {

før
$name = $_POST['name'];
$number = $_POST['number'];
etc ..

sådan :D

Korrekt... Troede du have dem separeret i forvejen - sorry :)

hehe nej nej, det hele er et kæmpe kodehelvede i min index fil ;)

Nejnej ikke sådan, jeg mente bare funktionerne til at håndtere de forskellige POST formularer :)

næ nej, er ikke helt sikker på hvad langt af de fleste koder betyder, så ved ikke hvor ting start og slutter henne.

Det eneste jeg ved er at dreamweaver advarer mig hvis der er et eller andet galt, også bytter jeg om på koderne indtil fejlen forsvinder :)

Men jeg vil igang med mit næste projekt, der er en masse open source kode der ude som bare vente på at jeg skiller det ad :D

Når du en dag får mulighed for det, så prøv QR kode generatoren, det er helt utroligt af ting man kan med en 2D kode der kan læses af telefoner :)

<< < 123 > >>
t