form input

Tags:    html css

<< < 123 > >>
Hej Folkens
Er igang med at kode en form
men har nogle funktioner jeg ikke kan finde ud af at implementerer ...

når man trykker submit så skal den information skrevet i tekstboksen sendes afsted med "tel:" foran
så hvis man skriver 12345678 og trykker submit, så sender den "tel:12345678" afsted ..
Hvordan gør man det?

på forhånd tak :)

22 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lad mig begynde med at sige det er godt du ændrer i koden selv, den bedste måde at lære! :) - Dog som den kodefreak jeg er vil jeg påpege at substr funktionen i PHP tager 3 argumenter. Variablen der skal arbejdes med, start index og længden den skal trække ud af strengen. Så hvis jeg nu siger denne her kode kan fejl hvis jeg kun skriver http ? :)
Fold kodeboks ind/udKode 

Nu var det ikke for at være ond. Men fordi "http://" er 7 tegn lang skal der stå:

Fold kodeboks ind/udKode 

I hvert fald hvis det skal være helt rigtigt :D

Anyway tilbage til spørgsmålet.

Jeg ved ikke om jeg har forstået dig korrekt.

Men hvis vi nu antager at du vil have din $userData variabel fra før til at se ud som følger:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så er det ikke sværre end at lade PHP stykke dine forme samme serverside. Her har du et eksempel hvor vi laver variablen $userData på ny og sætter den til hvad brugeren nu har skrevet efter ovenstående "formel".
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det hjalp :)

Indlæg senest redigeret d. 17.01.2011 18:07 af Bruger #14381
Normalt ville man jo bare gøre det inde serverside fx i php
Fold kodeboks ind/udKode 

Ellers er alternativet at bruge javascript til at tilføje det automatisk til tekstboksen inden submit.

Må man spørge hvorfor du ønsker denne funktionalitet til at starte med?

Indlæg senest redigeret d. 13.01.2011 19:01 af Bruger #14381
Hej Henrik

det vil jeg lige prøve, nu ved jeg næsten intet om php, har du evt et link til et javascript version også? :)

Det er fordi jeg ikke vil have besøgende sletter "tel:" i input når de skal skrive deres telefonnumre, for ellers fejler den kode som bliver genereret.

Jeg har siddet og kæmpet i flere timer nu, har også forsøgt med 2 x textarea og 2 x input i en formel også "disabled" den første med en value i, men det ser heller ikke ud til at fungerer ..
programmering er ikke lige min stærke side :)

Indlæg senest redigeret d. 13.01.2011 19:56 af Bruger #16354
Hej Henrik

det vil jeg lige prøve, nu ved jeg næsten intet om php, har du evt et link til et javascript version også? :)

Det er fordi jeg ikke vil have besøgende sletter "tel:" i input når de skal skrive deres telefonnumre, for ellers fejler den kode som bliver genereret.

Jeg har siddet og kæmpet i flere timer nu, har også forsøgt med 2 x textarea og 2 x input i en formel også "disabled" den første med en value i, men det ser heller ikke ud til at fungerer ..
programmering er ikke lige min stærke side :)

Hvis din kode fejler pga "tel:" mangler fra klienten af, så er der noget grueligt galt med din kode ! (no offense)

Hvad nu hvis brugeren ikke har javascript slået til fx?

----

Kan du sige mig helt nøjagtigt hvad det er du prøver at opnå / eventuelt vise filerne. Så skal jeg nok hjælpe dig :)

Indlæg senest redigeret d. 13.01.2011 22:15 af Bruger #14381
Hej Henrik, no offence taken :)

Den fejler ikke rigtigt, det er bare den kode som bliver genereret ikke virker rigtigt.

hvis man i input skriver 88888888 så bliver der genereret en barcode som bliver læst som 88888888
Det program som skal læse koden, læser koden sådan: 88888888 (hvis man skriver leasy's telefon nummer ind) og det tolkes som almindelig tekst ..
hvis der derimod kommer "tel:" læser programmet koden som et telefon nummer, og vil derefter åbne "telefon programmet"

Fold kodeboks ind/udKode 

:D

Jeg vil mene sådan med et umiddelbart kig at du skal skifte:
Fold kodeboks ind/udKode 

ud med:
Fold kodeboks ind/udKode 

:D

Det virker, men nu gør alle felterne det, skriver tel: foran

jeg prøvede at copy din tekst ind og bare skrifte data ud med tele og skrive input name"tele" istedet men så bliver barcoden genereret alt alt for småt og kan ikk scannes, så gætter på at et sted bliver "data" refereret til som sørger for billedets størrelse .. eller lign. så skal kigge ALLE php filerne igennem og kopiere den kode hvor der står data og så skifte tele, indtil alle felterne gør det som de skal?

:)

Min fejl, det ser ud til at virker perfekt :)
Mange tak :D

Indlæg senest redigeret d. 14.01.2011 14:26 af Bruger #16354
Så lidt ;)

Ellers siger du bare til.

Mange tak :)
Hvis du har brug for en grafiker en gang, så let me know ;)

Har lige et hurtigt spørgsmål :D

Det her er php scriptet til URL funktionen
Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker fint så længe der kun er 1 input box
Men hvad hvis jeg vil have flere input boxes?
Til fx kontakt data

formel ville være det her
Fold kodeboks ind/udKode 

og teksten der skulle komme ud når folk har udfyldt og trykket GENERERE

skulle gerne se sådan her ud

MECARD:N:Kasper Pedersen;ADR:76 9th Avenue, 4th Floor, New York, NY 10011;TEL:+12125551212;EMAIL:srowen@example.com;;

I dette tilfælde har personen skrevet
Navn: Kasper Pedersen
Adresse: 76 9th Avenue osv.
i formularen, er det muligt at gøre?

Hvis man går til myqr.dk og paster denne tekst

MECARD:N:Kasper Pedersen;ADR:76 9th Avenue, 4th Floor, New York, NY 10011;TEL:+12125551212;EMAIL:srowen@example.com;;

ind i tekst boksen og trykker generere så
bliver den kode genereret rigtigt læst af ens mobil telefon, men besøgende ville blive skræmt fra vid og sans hvis de skal til at bikse med sådan noget, så vil have det så nemt som muligt :D

Indlæg senest redigeret d. 17.01.2011 14:20 af Bruger #16354
<< < 123 > >>
t