Skrive til en MS Acces Database?

Tags:    c#

Hej Udviklere..

Jeg er igang med et projekt, hvor brugeren indtaster nogle data'er i en textbox. De data'er skulle jeg så gerne have gemt ned i en database som jeg har lavet i Microsoft Access. De skal gerne gemme så når brugeren indtaster navn, kommer det ind under "navn fanen" i databasen.

Er det nogen der ved hvordan jeg skal gøre det, for er lidt på bar bund, og kan ikke finde nyttig hjælp på google..

Det er C# WinForm..

På forhånd tak..

// Kapper

Hej Udviklere..

Jeg er igang med et projekt, hvor brugeren indtaster nogle data'er i en textbox. De data'er skulle jeg så gerne have gemt ned i en database som jeg har lavet i Microsoft Access. De skal gerne gemme så når brugeren indtaster navn, kommer det ind under "navn fanen" i databasen.

Er det nogen der ved hvordan jeg skal gøre det, for er lidt på bar bund, og kan ikke finde nyttig hjælp på google..

Det er C# WinForm..

På forhånd tak..

// Kapper

Mit bud vil være noget i retning af:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er den klasse jeg plejer at bruge for at interagere med MSAccess... Yeah I know, det der er måske lidt latterligt at pakke ned i en klasse. Men sådan kan jeg bare godt lide det (fordi jeg så har et objekt der er "bundet" til en database ud gennem hele programmet. Anyway.

"Using System.Data.OleDb;" i toppen af din kode.

Deklerer en OleDbConnection længere nede i koden og kaldt objektet med

OleDbConnection DitObjekt = new OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" + DIN STI TIL FILEN + ";");

Husk at åbne:

DitObjekt.open();

Så kan du lave OleDbCommand objekter:

OleDataReader MinKommandoDataReader = new OleDbCommand("DIN SQL KOMMDANDO", DitObjekt).ExecuteReader();

Så er det bare at lave noget i stil af:

OleDataReader MinKommandoDataReader = new OleDbCommand("insert into minDatabase('Navn', 'Alder') values ('Henrik Pedersen', '15')", DitObjekt).ExecuteReader();

Håber det hjalp :)

Indlæg senest redigeret d. 12.01.2011 07:38 af Bruger #14381
Hej Henrik Pedersen.

Tak for forsøget, men jeg har fundet frem til en anden måde at gøre det på (:
Men tak for at du prøvede..

(:

Indlæg senest redigeret d. 12.01.2011 19:33 af Bruger #16361
Hej Henrik Pedersen.

Tak for forsøget, men jeg har fundet frem til en anden måde at gøre det på (:
Men tak for at du prøvede..

Jeg synes så at du skal skrive den måde du har fundet, så andre kan få gavn af det, hvis de kommer ind på siden her med samme problem...

t