Funktion til at tjekke tabel for dubletter

Tags:    php

Jeg har lidt problemer med at lave en stump kode til at tjekke en mysql tabel for dubletter.

Jeg har en tabel som indeholder nogle bruger oplysninger, hvor hver person kan have en "falsk ip". Men hvis man skal skifte sin "falske ip adresse", så skal den tjekke om der er nogle der har den samme. Hvis det er tilfældet skal den lave en random IP og tildele den til brugeren. Det kan godt være det bare er mig der er kørt sur i det, og derfor ikke selv kan løse det, men jeg håber at en af jer kan komme med noget hjælp til løsningen :)

Funktionen til at generer en random ip, ser således ud
Fold kodeboks ind/udKode 

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis den alligevel er falsk hvorfor så tjekke om den er dobbelt? En dobbelt er vel falsk, og den er falsk i forvejen...

er det ikke et tænkt problem?

Det er vel bare enten at have en løkke hvor du genererer en ip og tjekker om den findes i din databasen. Det bliver du så ved med til du har genereret en der ikke findes. Eller også kan du smide alle ip'erne over i et array og så lave den samme løkke, hvor du så tjekker arrayet istedet for databasen.

Indlæg senest redigeret d. 07.01.2011 22:30 af Bruger #3275
Det er til et online spil, hvor spillerne har et virtuelt internet, derfor er det en falsk ip. Altså en ip adresse som er skabt til spillet :)

Jeg løste selv problemet på følgende måde:
Fold kodeboks ind/udKode 

t