Jeg tror ikke det er helt det rigtige sted at begynde.
Programmering i Danmark er generelt ikke udbredt nok til at du via et kursus/aftenskole/fag i gym kan lære sådanne ting på et højt nok niveau (efter min mening).
Jeg vil foreslå dig i stedet at købe et par gode opstarts bøger omkring Objekt Orienteret Programmering som giver dig den basis du behøver.
Jeg er selv Datalogi studerende på 2. år i Århus og jeg kan varmt anbefale dig bogen Objects First With Java af Barnes & Kolling dette giver dig såden en god introduktion til Java men også på et højt fagligt niveau (uni start niveau).
Hvis du vil have lidt lavere niveau og en blidere opstart, vil jeg anbefale bogen Introduction to Programming with Greenfoot af Kolling denne gør det lidt sjovere at programmere da det meste i bogen handler om spil osv. Så du faktisk får noget mere visuelt ud af din kode.
Begge bøger bruger dog lærings programmer (software) til at give dig introduktion (dels Greenfoot og BlueJ) hvilket måske ikke åbner dørene til videre funktionel brug af Java.
Hvis du forstår de basale principper i Object Orienteret software og du ikke gider at "lege" så meget rundt som de første to bøger gør vil jeg foreslå du søger efter bøger som Object Orientated Design & Patterns af Horstmann.
(alle bøger er på engelsk, dog let læseligt)
Håber det kan bruges.
Indlæg senest redigeret d. 06.01.2011 23:20 af Bruger #13429