Tags:
php
Hej folkens...
jeg er ret ny med det her, jeg har vist ca de bøger jeg har brug for, for at lære php.
Men jeg syntes jeg mangler et opgavehæfte så jeg kan få det så meget ind på ryggen at jeg jeg ikke behøver at google eller hive en bog ned fra hylden hver gang jeg skal lidt mere ned "echo".
nogen der ved hvor jeg finder sådan en?
//kdsn79
8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Din "opgavebog" er vel en kulmination af den "opgave" du ønsker udført. Når man starter med at programmere, er det typisk fordi man har fået en idé som man ønsker realiseret. Denne idé er dog typisk så avanceret så man langt fra har de ønskede evner til at udføre den. Men bryder man idéen ud i mindre dele, så går det langt nemmere.
F.eks: Idéen kan være en databasedreven hjemmeside, hvor man kan logge ind i et administrationspanel og redigere indholdet online, uden at skulle kunne kode. Temaet er lige gyldigt her.
Hvad skal der til for at kunne lave en sådan hjemmeside?
Man skal have en database, man skal kunne forbinde til en database, kunne ændre i databasen via sin kode. Man skal kunne redigere fra en formular og ændre indholdet i databasen. Måske man skal beskytte sin side? Så skal man have et databasedrevent login system. osv. osv.
Det jeg tror Michael mener er at du skal lære det ved at gøre det. Det er den eneste måde "ordentlig" at lære det på. Så du skal bare kaste dig i gang med dit projekt, uanset størrelse og så lære hen ad vejen. Så vil du typisk finde ud af hvorfor dem der skriver bøger mener de ting de gør, og finde dine egne smutveje osv. Mht. at slå den samme ting op igen og igen på nettet - så er meningen jo typisk at man slår det op, lærer det og så kan man det - man skal jo ikke glemme det igen efter man har slået det op. Så er det jo ligegyldigt om man kan det ordentligt. :-)
0
har du bogen "start på php5" ? den er rigtig god, der er også øvelser i den som er rigtig gode, www.phpartikler.dk er os rigtig god
0
ja jeg har "start på php5", og phpartikler er vist bygget op på nogenlunde samme måde... det jeg savner er et godt gammeldags mattematik hæfte som da vi skulle lærer at lægge to tal sammen i skolen, naturligvis bare med php i stedet for mat.
0
0
se nu har jeg "lærebogen", du har lige givet mig "formelsamlingen", så mangler jeg bare opgavebogen.
0
du har helt ret Michael, mit projekt er stort og alt for kompliceret.
problemet er så at jeg føler at jeg bruger alt for meget tid på at google de samme ting igen og igen. det jeg savner er øvelser så det kommer til at sidde på rygraden så jeg ikke skal slå det hele op.
0
okay jeg sad og kæmpede med table en hel aften fordi det ikke ville se ud som jeg ville ha det til. jeg skrev de tags så mange gange at jeg ikke har haft behov for at slå noget med tables op igen siden.
men det lader ikke til at der er en sådanne opgavesamling, så jeg lukker den bare her.