Java virker ikke..

Tags:    java

Hej alle sammen,

Jeg er nybegynder i Java, og har fulgt guiden til punkt og prikke her: http://www.udvikleren.dk/Java/Article.aspx/344/

Jeg downloadede den seneste version, men i Java mappen hedder det "jre6".

Jeg har også været inde i "Path" og ændre, og nu står der: "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live;C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live;%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;%SYSTEMROOT%\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTSystem\;C:\Program Files (x86)\Windows Live\Shared;C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin;".

Jeg har bin i "C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin".

Men den skriver stadig 'javac blev ikke godkendt som en intern eller ekstern kommando, et program eller batchfil.

Hvad gør jeg?

System info:
Windows 7 Professionel 64 bit

All the best,
Kenneth

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du har downloaded det til 64 bit burde det da slet ikke ligge i x86 program mappen?

Ved jeg ikke. Jeg har en alm. Program Files mappe, også har jeg den med x86, som er standart mappen. Men mit system er 64 bit.

Da dit styresystem er 64 bit (x64) er din "standard mappe" altså også den der bare hedder "program files" - den der hedder "program files (x86)" derimod er mappen for alle de programmer der nu ikke lige findes som x64 version (x86 er 32 bit)

Har selv fundet ud af det :-)

Det vil virke knap så egoistisk, hvis du skriver løsningen også......

Hans sti indikerer at det var JRE og ikke JDK han installerede. Der er ingen compiler i JRE.

Det var også det jeg skrev i mit første indlæg til ham. Men det var jo ikke det korrekte svar kan jeg se.

Virker det, hvis du skriver:

C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\javac

Og er det JDK du har downloadet? Altså development kit?

Indlæg senest redigeret d. 01.01.2011 22:03 af Bruger #9814
Nej, det virker ikke..

Jeg har downloadet dette: https://cds.sun.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/CDS-CDS_Developer-Site/en_US/-/USD/ViewProductDetail-Start?ProductRef=jdk-6u23-oth-JPR@CDS-CDS_Developer

Og ja, har husket at downloade til 64 bit Windows.

Indlæg senest redigeret d. 01.01.2011 22:44 af Bruger #16336
Hvis du har downloaded det til 64 bit burde det da slet ikke ligge i x86 program mappen?

Ved jeg ikke. Jeg har en alm. Program Files mappe, også har jeg den med x86, som er standart mappen. Men mit system er 64 bit.

Hej alle sammen,

Jeg er nybegynder i Java, og har fulgt guiden til punkt og prikke her: http://www.udvikleren.dk/Java/Article.aspx/344/

Jeg downloadede den seneste version, men i Java mappen hedder det "jre6".

Jeg har også været inde i "Path" og ændre, og nu står der: "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live;C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live;%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;%SYSTEMROOT%\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTSystem\;C:\Program Files (x86)\Windows Live\Shared;C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin;".

Jeg har bin i "C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin".

Men den skriver stadig 'javac blev ikke godkendt som en intern eller ekstern kommando, et program eller batchfil.

Hvad gør jeg?

System info:
Windows 7 Professionel 64 bit

All the best,
Kenneth

Hans sti indikerer at det var JRE og ikke JDK han installerede. Der er ingen compiler i JRE.

t