Brugere online

Tags:    php

Hej.

Jeg har et spørgsmål til hvordan man laver en funktion så man kan se hvem af ens 'venner' på hjemmesiden der er online. Jeg har fået lavet det sådan at andre kan se inden på ens profil at man er online, og det fungere perfekt. Nu vil jeg bare have lavet det sådan at man kan se i en oversigt, hvilke af ens 'venner' der er online, med brugernavn.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det virkede med at den kunne vise hvilke venner man var godkendt hos, men så viste den kun id nummeret på de venner. Håber at i kan hjælpe mig.

Indlæg senest redigeret d. 26.12.2010 13:07 af Bruger #16025
Hej Daniele,

Nu er det lidt svært at gennemskue hvordan dit eksisterende system fungerer, men hvis du allerede har en tabel der angiver hvem der er online, så er det jo blot at finde ud af hvilke user ID's der er den givne persons venner og så se om de eksisterer i din tabel over online brugere. Ellers må du lige prøve at spørge lidt mere konkret :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Hej Kasper.

Min venneliste tabel ligger som en tabel, kaldet 'friend', hvor der er følgene rækker:
uid, godkendt, ven1, ven2
uid: Et unikt id, for hvad vi arbejder med.
godkendt: Hvis den er på 0, så hvor den ansøgte part ikke godkendt, og modsat hvis den er på 1 så har parten godkendt.
ven1: Brugeren som ansøger.
ven2: Brugeren som bliver ansøgt, og som skal godkende ansøgningen.

Under tabellen 'brugere', der er der en række kaldet 'lastactive', som viser om man er online eller ej, og det fungere med eksempelvis '2010-12-27 10:12:13', som viser om den er online eller ej, og den kører en time bagud end ens egen viser, men det virker fint.

Koden for online systemet i min index.php er:

Koden for online systemet i min logud.php er:

Der hvor der skal stå hvem af ens venner der er online, det ligger i en fil kaldet right.php, fordi at det er en jQuery fil, hvor den kan slide osv. Og koderne i den fil ligger i mit første indlæg :)

t