for mange errors...

Tags:    c#

Hej udvkilere :)
som i muligvis har lagt mærke til, er jeg en af dem der poster mange spørgsmål herinde (det er nok fordi jeg ikke er C# pro) :P
nå, men idag spørger jeg om hjælp til at få fjernet en masse Errors fra min software...

Error 1) Efter jeg har åbnet en fil til læsning, vil den ikke lade mig læse filen igen, og sletter alt indholdet, her er min kode:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

det er Loaderen, og Saveren til "Properties" for min server :)

efter jeg har fået en idé til at fixe den her error, vil jeg poste "Error 2"

Indlæg senest redigeret d. 25.12.2010 02:38 af Bruger #16191
Hej Lasse

Lige en ting jeg så...
Fold kodeboks ind/udKode 

Din string newPath har extention .properties?
Kunne dette være fejlen?

Indlæg senest redigeret d. 25.12.2010 19:58 af Bruger #15616
Hej Lasse

Lige en ting jeg så...
Fold kodeboks ind/udKode 

Din string newPath har extention .properties?
Kunne dette være fejlen?

Nej, ".properties" er fil typen, som den læser.
Jeg har prøvet at lade den læse fra en ".txt", ingen forskel...
det der sker er at efter jeg har redigeret i filen med mit ""Properties" Vindue" i mit program, kan den ikke læse filen mere, fordi den bliver brugt af en anden process, det jeg gerne ville se om nogen kunne hjælpe med, var at finde noget jeg kunne erstatte, så den stadig kunne læse filen/lukke filen efter den er gemt.
erroren er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 25.12.2010 22:52 af Bruger #16191
Okay jeg har muligvis fundet fejlen
Men når jeg retter den får jeg en error mere.....

hvis jeg ændre koden til

så får jeg en Error der siger:

Error 1 The best overloaded method match for 'System.IO.StreamWriter.StreamWriter(string)' has some invalid arguments
Error 2 Argument 1: cannot convert from 'void' to 'string'

Indlæg senest redigeret d. 25.12.2010 23:18 af Bruger #16191
Okay jeg ANER ikke hvorfor det virker nu men det gør det...
åbentbart har jeg endelig lige fixed "default-color", og så bruger processen åbenbart ikke nogen tid på at tænke hvad den laver....

Hej Lasse
Det første jeg tænker på er om du har huske at lade din StreamWriter appende, ellers vil den overskrive det der står i den på gældende tekst fil der bliver skrevet til.
Desuden, sådan som jeg lige læser koden, så ser det ud som om at du laver en ny fil hver gang

Fold kodeboks ind/udKode 

Måske skulle du lave noget som det her istedet for?
Fold kodeboks ind/udKode 

Det kan være jeg er helt på afveje, det var bare lige min første tanke da jeg så koden igennem.
Ihvertfald på den måde laver du kun filen hvis det ikke eksisterer i forvejen og du tilføjer den nye tekst, ikke overskriver det der evt måtte stå i filen.

Indlæg senest redigeret d. 27.12.2010 17:27 af Bruger #16325
Hej Lasse
Det første jeg tænker på er om du har huske at lade din StreamWriter appende, ellers vil den overskrive det der står i den på gældende tekst fil der bliver skrevet til.
Desuden, sådan som jeg lige læser koden, så ser det ud som om at du laver en ny fil hver gang

Fold kodeboks ind/udKode 

Måske skulle du lave noget som det her istedet for?
Fold kodeboks ind/udKode 

Det kan være jeg er helt på afveje, det var bare lige min første tanke da jeg så koden igennem.
Ihvertfald på den måde laver du kun filen hvis det ikke eksisterer i forvejen og du tilføjer den nye tekst, ikke overskriver det der evt måtte stå i filen.

File.Create() sletter den gamle fil og laver en ny, hvis den allerede findes =)

Det ved jeg godt, men er der altid brug for en ny fil? Du vil ikke blot tilføje ny data til en eksisterende fil?

Det ved jeg godt, men er der altid brug for en ny fil? Du vil ikke blot tilføje ny data til en eksisterende fil?

Nej fordi hvis jeg tilføjer nye emner til "Properties filerne" vil de nye emner ikke komme frem hvis jeg kun tilføjer nye variabler...

derfor er det lidt nemmere bar at sige
"File.Create("teehee").Close()"

t