Glædelig jul & godt nytår - 2010

Tags:    udvikleren-info

Kære Udviklere,

Endnu et år er ved at være gået, og om præcis en uge sender vi år 2010 på pension. 2010 var året hvor Udvikleren.dk havde været online i 10 år, hvilket i sig selv er lidt af en præstation, men det var også året hvor vi tog en alvorssnak om hvad Udvikleren egentlig var og hvad det eventuelt skulle blive til i fremtiden. Jeg har tænkt intensivt over det lige siden, og er kommet frem til en række punkter hvor det kunne være interessant at ændre på sitet, kraftigt inspireret af de udtalelser I er kommet med. Det har jeg gået og syslet med i den sidste uges tid, og jeg tror umiddelbart at der kunne komme en interessant, men også meget anderledes, version af sitet ud af det. Lige nu kunne jeg derfor godt tænke mig jeres største juleønske for Udvikleren.dk anno 2011 - hvad er det primære I kunne tænke jer at se tilføjet/ændret/opdateret/optimeret? Ud fra jeres største ønsker, samt mine egne ideer, vil jeg forsøge at skabe et endnu bedre Udvikleren.dk :)

Men nok business snak! Det her indlæg var lige så meget for at ønske jer en super god jul og et forrygende nytår! Jeg glæder mig til at se endnu mere til jer i 2011 :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 24.12.2010 10:26 af Bruger #1
Jo det kunne man i princippet godt, Martin, men mikrobetaling fungerer mig bekendt stadig ikke synderligt godt og jeg tvivler på at der er særligt mange der vil donere et beløb der rent faktisk kan blive til noget :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Det er nok meget rigtig :)

Godt nytår..

Hvad med tags på trådene? Hvor, som minimum, er teknologien er inkluderet? Så kunne man f.eks. lave tråde om de mere "eksotiske" sprog ved at de er nævnt ved tag?

Indlæg senest redigeret d. 31.12.2010 14:57 af Bruger #14645
En funktion til at tjekke (samtidig med man skriver) hvilke tråde der allerede findes, der måske kan løse ens problem :D

Søren, som allerede skrevet, så bliver det en del af næste version - det er allerede besluttet. Men godt at høre at der er opbakning omkring det :)

Valdemar, ganske god ide, det vil jeg kigge lidt på :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Noget der kunne være sjovt, og måske give et større "sammenhold" her på udvikleren.dk, kunne være at frigive source-koden, og lægge den op på et "social-coding" site, som fx GitHub eller BitBucket? Ved ikke hvordan du (Kasper) føler for sådan noget, men det kunne være rigtig spændende, ville lukke nogle huller (hvis der er nogle) og det ville gøre det meget nemmere at foreslå nye features. En issue tracker som LighthouseApp kunne klare sådan noget?

Bare en idé, for jeg er mere end villig til at hjælpe med et gøre udvikleren.dk endnu bedre.

Tænk over det. Et udvikler site, bygget og vedligeholdt at netop dem der bruger det? :)

Hey Saebekassebil,

Tanken er interessant nok, men jeg tvivler på at det vil fungere i praksis. Det vil give en del besvær at få sat op og gjort klar, og jeg tvivler på at der vil være særlig mange der vil udvikle noget brugbart, specielt efter at nyhedens interesse er forsvundet. Ideen har været afprøvet på et andet dansk community, der nu er lukket, så vidt jeg kan se uden nogen større succes. Tænk hellere over hvordan selve sitet kunne blive bedre og lad mig høre om det, så skal jeg med glæde tage det med ind i mine overvejelser imens jeg arbejder på næste version :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Ved ikke helt hvad dine planer er for selve editoren, men noget som jeg syntes er træls er at hvis jeg har skrevet et afsnit og måske gerne vil markerer visse ord, så kan jeg ikke marker dem og klikke B for bold, for så slettes den markerede tekst og erstattes med tomt tag.

Ved godt det en lille detalje men det ville gøre meget for mig :)

Hej Søren,

Det er ikke en mindre detajle end at det allerede var på min TODO liste, da jeg også selv har irriteret mig over det :). Jeg har af samme årsag rodet med det i dag, og jeg har allerede lavet en række forbedringer til "editoren", så funktionerne fungerer bedre. Jeg har samtidig også tilføjet tastaturgenveje til de mest brugte som bold, italic osv. Det burde gøre den mere behagelig at arbejde med :)

Mvh.

Kasper (TSW)

t