Glædelig jul & godt nytår - 2010

Tags:    udvikleren-info

Kære Udviklere,

Endnu et år er ved at være gået, og om præcis en uge sender vi år 2010 på pension. 2010 var året hvor Udvikleren.dk havde været online i 10 år, hvilket i sig selv er lidt af en præstation, men det var også året hvor vi tog en alvorssnak om hvad Udvikleren egentlig var og hvad det eventuelt skulle blive til i fremtiden. Jeg har tænkt intensivt over det lige siden, og er kommet frem til en række punkter hvor det kunne være interessant at ændre på sitet, kraftigt inspireret af de udtalelser I er kommet med. Det har jeg gået og syslet med i den sidste uges tid, og jeg tror umiddelbart at der kunne komme en interessant, men også meget anderledes, version af sitet ud af det. Lige nu kunne jeg derfor godt tænke mig jeres største juleønske for Udvikleren.dk anno 2011 - hvad er det primære I kunne tænke jer at se tilføjet/ændret/opdateret/optimeret? Ud fra jeres største ønsker, samt mine egne ideer, vil jeg forsøge at skabe et endnu bedre Udvikleren.dk :)

Men nok business snak! Det her indlæg var lige så meget for at ønske jer en super god jul og et forrygende nytår! Jeg glæder mig til at se endnu mere til jer i 2011 :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 24.12.2010 10:26 af Bruger #1
Hej Martin,

Interessant! Hvilken prisklasse kunne få dig til at overveje det? :)

Min tanke omkring sådan noget er lidt i afiliate retningen. De klik/besøgende min artikel genererer ryger på min konto. Ikke noget fast beløb, måske mere noget langsigtet. Jeg læste på et tidspunkt noget omkring (i bogen the longer long tail) det her nyhedssted i indien eller korea, hvor det ikke var journalisterne hos avisen der skrev artiklerne, men folk selv, det var samme princip. De kliks/penge den enkeltes side/artikel genererede, udaf dem ville en procentdel gå ind på kontoen, der skal bare nok til. Jo flere artikler, jo flere hits på google, jo flere brugere jo flere kliks....og så skriver man flere artikler, og så løber det i ring. (dette kunne vel også bruges som nyheder, undgå dublicate content ved at lade brugere selv skrive artiklerne, eller lignende, ligesom på dotnetkicks???)

Problemet er så at der skal flere reklamer på siden, hvilket er ufedt. Der skal findes en balance.

Jeg ved ikke helt omkring beløb. Skal jeg på timebetaling skrive artikler om et emne, havner vi jo nok omkring 600 kroner + moms. MEN dette site skal jo ikke drives som betaling, men af brugere, så jeg tvivler på at det skal i den prisklasse. Ideen er vel også at Kasper ikke skal punge ud fra starten af, men at det skal dryppe lidt over tid, således at jeg også om et år, får lidt kroner for en artikel jeg skriver i dag.

DER SKAL LAVES CHECK FOR DUBLICATE CONTENT SÅ FOLK IKKE SKRIVER AF FRA NETTET.

Hej Martin,

Interessant! Hvilken prisklasse kunne få dig til at overveje det? :)

Jamen jeg er jyde. 5 kr ind på kontoen, er 5 kr tjent. Det behøves ikke være et stort beløb. Hvis jeg tjener 50 kr på en artikel om måneden, så kunne jeg i princippet skrive 4 og være meget tilfreds. Men som Brian skriver, så kunne afiliate retningen være mega fed!! Og jeg ville da være ligeglad om jeg ikke tjente meget. Lidt har også ret. Jeg ville da hellere smide min artikel et sted hvor jeg vidste jeg kunne få lidt penge for den, og den stadig kunne hjælpe alle sammen.

Det kunne da være mega fedt hvis udvikleren.dk fik sådan noget her. Ville det ikke være den første i Danmark?

Tror ikke på betaling... Folk går væk fra en side, hvis de skal have besvær med at få kreditkort op af lommen. Og tror slet ikke indtægten for forfatteren kompenserer med tabet i form af tabt "respekt" (som det vel giver af at skrive en populær og god avanceret artikel). Syntes hellere vi bør være åbne og dele vores viden. - det er vel det udvikleren.dk handler om?

Theis, prøv at læse vores indlæg eeeeen gang til - der er ingen der taler om at brugerne skal betale for at læse artiklerne!

Mvh.

Kasper (TSW)

Theis, vi taler om at artiklerne er frit tilgængelige, men at forfatteren får en del af den annonce kage, som hans artikel frembringer.

Hvad med sådan en mikrobetalingsting??

Jeg tænker mere Tradedoubler - agtigt

Hvad er det Brian? Det har jeg aldrig hørt om.

Brian, foranlediget af jeres indlæg er det faktisk også noget TradeDoubler agtigt jeg har i tankerne lige nu, ikke mindst fordi at de rent faktisk gør det muligt at spore hvilken artikel der har genereret et salg. Det er naturligvis betydeligt sværere at skabe et salg end et klik, men til gengæld så giver et salg jo også typisk lidt flere penge :). Jeg tror jeg har en god ide til hvordan det kan implementeres fornuftigt, så det vil jeg arbejde på til den næste version af sitet - det kunne faktisk godt blive ganske interessant!

Martin, TradeDoubler er affiliating, også kendt som lead baseret annoncering. Det betyder blot at man først tjener penge når den besøgende har udført en specifik ting, typisk et køb, men til tider også bare newsletter signup osv. Det er ved at blive et rimeligt stort marked, og TradeDoubler har faktisk et par annoncører der godt kunne være interessante for Udvikleren's besøgende :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 28.12.2010 20:45 af Bruger #1
Jamen kunne man ikke både have tradedoubler og en mikro betalingsknap ala "giv en krone"-eller-noget-i-den-stil via paypal eller noget tilsvarende. Mener faktisk at der findes et sådant system, som kan dette.

t