Hej Martin,
Interessant! Hvilken prisklasse kunne få dig til at overveje det?
Min tanke omkring sådan noget er lidt i afiliate retningen. De klik/besøgende min artikel genererer ryger på min konto. Ikke noget fast beløb, måske mere noget langsigtet. Jeg læste på et tidspunkt noget omkring (i bogen the longer long tail) det her nyhedssted i indien eller korea, hvor det ikke var journalisterne hos avisen der skrev artiklerne, men folk selv, det var samme princip. De kliks/penge den enkeltes side/artikel genererede, udaf dem ville en procentdel gå ind på kontoen, der skal bare nok til. Jo flere artikler, jo flere hits på google, jo flere brugere jo flere kliks....og så skriver man flere artikler, og så løber det i ring. (dette kunne vel også bruges som nyheder, undgå dublicate content ved at lade brugere selv skrive artiklerne, eller lignende, ligesom på dotnetkicks???)
Problemet er så at der skal flere reklamer på siden, hvilket er ufedt. Der skal findes en balance.
Jeg ved ikke helt omkring beløb. Skal jeg på timebetaling skrive artikler om et emne, havner vi jo nok omkring 600 kroner + moms. MEN dette site skal jo ikke drives som betaling, men af brugere, så jeg tvivler på at det skal i den prisklasse. Ideen er vel også at Kasper ikke skal punge ud fra starten af, men at det skal dryppe lidt over tid, således at jeg også om et år, får lidt kroner for en artikel jeg skriver i dag.
DER SKAL LAVES CHECK FOR DUBLICATE CONTENT SÅ FOLK IKKE SKRIVER AF FRA NETTET.