Syntes der er rigtig, rigtig mange vinkler i hvorfor det er interessant at få kvindelige kollegaer i it-branchen.
For det første tænker kvinder anderledes, og jeg tror derfor man kan få ret mange interessante inputs ved at samarbejde med det modsatte køn. Det tror jeg rigtig mange kønsdominerede fag vil have godt af. Blandt andet militæret og politiet (som måske kunne mindske brugen af vold), og pædagogerne (som også ønsker at skabe et mande-billede som drenge-børn kan se op til).
Nu har jeg ikke læst bogen, og åbenbart heller ikke jer, men lyder da ikke som om at den vil tvinge kvinder til at tage en it-udd. Tror heller ikke hun går ind for politisk forskelsbehandling af kvinder, hvis det er det du tror det handler om, Per. Toft snakker vel bare om sine egne erfaringer og tanker.
For det andet er der jo også kæmpe store ligestillings-problemer i at kvinder vælger bløde fag som lønnes dårligere end mandefagene.
Men syntes da heller ikke man skal tvinge nogen til noget. Og det mener jeg bestemt heller ikke Dorthe Toft mener.
Men det vil da for mit vedkommende slet ikke være noget dårligt at få nogle flere flotte kvindelige kollegaer, hvis du forstår hvad jeg mener
(blinker med øjet, og kradser mig på næsen)