Facemash vha. Lectio

Tags:    php

Hej,

Har I hørt om Mark Zuckerbergs Facemash? Måske set The Social Network?

Jeg har udviklet en kopi. Da jeg havde set filmen, kunne jeg ikke lade være med at tænke på, hvordan det kunne overføres til Lectio.
Lectio er et system, som mange skoler bruger til at holde styr på skemaer m.v.

Det lykkedes mig efter et stykke tid at få scriptet til at hente navne og billeder fra elever på Lectio. Så smed jeg Facemash sammen og har i det seneste stykke tid lavet nogle bugfixes, justeringer m.v.
Siden er blevet forholdsvis populær og jeg har derfor lagt projektet op til download, så andre kan få glæde af den.

I kan hente den på http://snuzzer.dk/pub/facemash-latest.zip

Min side kører på http://snuzzer.dk/facemash/

Jeg håber, at I kan få lidt glæde af det.

Med venlig hilsen,
Simon B. Støvring

Som du måske også så i filmen, så er den slags ikke tilladt uden videre tilladelse. Du videredistribuerer andre folks portrætbilleder, det er først og fremmest ophavsretsbrud og dernæst sandsynligvis overtrædelse af privatlivets fred, da det specifikt drejer sig om portrætbilleder - dvs et andet menneskes ansigt og identitet.

Du kan sagtens få kudos for at det er smart fundet på, og det er bestemt en god øvelse, men du får ikke streetcred når ideen ikke er din egen :)

Jeg har lavet sådan en... Til facebook.

Per, ja. Det har jeg også overvejet, men det har ikke givet ballede (mht. det i hvert fald)

For mig var det hovedsageligt et interessant programmeringsprojekt (og sjovt, fordi det jo havde fandtes - og også gjorde det i filmen) og eleverne på skolen lader til at have taget til den sig og de fleste har gjort det med et smil.

Jeg vil slet ikke have credit for idéen, det er skam også derfor jeg linker til Mark Zuckerbergs profilside. Faktisk er jeg ikke så meget ude efter credit. Jeg håber blot, at andre kan få noget sjov ud af projektet.

Martin, det lyder meget interessant. Må jeg se den?

Indlæg senest redigeret d. 22.12.2010 18:00 af Bruger #16326
t