flere baggrunde?

Tags:    html css

Jeg vil gerne have to billeder som ligger bag ved en table i venstre top og højre bund. Jeg vil gerne have at de to billeder er uafhængige af hinanden så når man skallerer vinduet vil det kun være mellemrummet mellem dem som bliver mindre eller større og billedstørrelsen forbliver den samme.

Hey Mads dette kan sagtens lade sig gøre med CSS 3, se et eksempel på det her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dog vil jeg personligt fraråder dig dette. Rigtig mange browsers understøtter stadig ikke denne funktion. Især Internet Explorer. Mener eksempelvis at både Internet Explorer 6 og 7 ikke understøtter dette.

Den bedste måde vil derfor nok være, at benytte to divs, hvis det er muligt for dig. De to div kan så have hver sit baggrundsbillede, som vil sammen vil give samme effekt.

Indlæg senest redigeret d. 21.12.2010 23:24 af Bruger #5097
Hey Mads dette kan sagtens lade sig gøre med CSS 2, se et eksempel på det her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dog vil jeg personligt fraråder dig dette. Rigtig mange browsers understøtter stadig ikke denne funktion. Især Internet Explorer. Mener eksempelvis at både Internet Explorer 6 og 7 ikke understøtter dette.

Den bedste måde vil derfor nok være, at benytte to divs, hvis det er muligt for dig. De to div kan så have hver sit baggrundsbillede, som vil sammen vil give samme effekt.

Tak, jeg vil prøve det af. Det betyder ikke så meget for mig om det er understøttet over alt fordi det bare skal bruges til mit "studieweb" på gym.

t