FFmpeg og vhook

Tags:    php

Hej, jeg har forsøgt at søge rundt omkring på nettet efter en guide til hvordan jeg får vhook (virtual hook) understøttelse til FFmpeg på en Windows-server. Jeg har imidlertid ikke kunnet finde en sådan guide, så derfor forsøger jeg nu herinde.

Sagen er at jeg har programmeret en hjemmeside, som kan konvertere videoklip vha. FFmpeg og PHP. Nu vil jeg så gerne have mulighed for at tilføje et vandmærke til videoklippene - hvilket jeg vha. Google har fundet ud af at vhook skulle kunne klare. Jeg mangler imidlertid - som nævnt - en guide som forklarer hvordan jeg bygger og benytter vhook support sammen med FFmpeg på Windows Server 2003.

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig med dette problem?

1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har simpelt hen selv fundet en løsning nu. Den vil jeg selvfølgelig dele med andre som kunne støde ind i samme problem.

1. Download FFmpeg med vhook support her: http://tripp.arrozcru.com/builds/ffmpeg-13981-shared.7z

2. Afprøv om FFmpeg virker vha. en kommando i stil med denne via cmd.exe: ffmpeg.exe -y -i video.mpg -vhook "vhook\watermark.dll -f watermark.png" output.mpg

Husk at have filerne video.mpg og watermark.png liggende i samme mappe som ffmpeg.exe

t