blog/artikel etc. kommentar

Tags:    php

hej derude...

jeg skal have lavet en kommentar sektion på en ny side jeg er igang med at lave hvor folk poster 1 oplæg som de andre så skal kunne kommentere på :-) og der skal være flere af disse oplæg på 1 side så kan forestille mig jeg skal havet lavet noget med en "comments" tabel med en foreign key til brugernavnet i "username" tabellen eller lign.

har aldrig lavet noget med kommentarer før så det er lidt nyt.. har okay styr på PHP og mysql så ville høre om der muligvis er en som har lavet dette før og ville kunne sende noget kode evt. med forklaring.

Det ville være fantastisk :D

Anders

Jepsen, en comments tabel, fremmednøgle til artikel tabellen.

Ellers henter du bare alle kommentarer ud som hører til den artikel som brugeren er ved at se... det er ligetil.

P.S. Det er lidt pudsigt at du skal have hjælp til dette når du har rated dig selv som 4/5 i PHP :-)

Jepsen, en comments tabel, fremmednøgle til artikel tabellen.

Ellers henter du bare alle kommentarer ud som hører til den artikel som brugeren er ved at se... det er ligetil.

P.S. Det er lidt pudsigt at du skal have hjælp til dette når du har rated dig selv som 4/5 i PHP :-)

tak for det :D
Har jo lavet det i forvejen, men det virkede ikke så ville lige høre om det var rigtigt det jeg gjorde :)

With all due respect - 4/5 vil af mange blive betegnet som ret ferm PHP udvikler. En ting er at have styr på PHP, en anden ting er at vide hvordan man bruger det.

Men nok om det..

Princippet er meget lig det du bruger til et forum.

Du har en tabel med dine posts i, og så har du en comments tabel med en fk til posts og en fk til en bruger, samt selve kommentaren og muligvis et tidsstempel.

Fold kodeboks ind/udKode 

t