Minestryger

Tags:    delphi

Jeg er ny til programmering og skal lave minestryger i Delphi. Jeg har kun Delphi 5. Nogen der kan hjælpe mig med det? Hvis man har tid og gider, vil jeg gerne se det som en slags toturial, med en god vejledning.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor laver du ikke noget mere simpelt først?

Det er altid bedre at starte med det simple, for ellers forstår man ikke det avancerede - også selvom det blot er minestryger, der her er tale om.

Du kan fx lære lidt om forme, knapper, billeder mv. og så lave et simpelt kryds & bolle, hvis du vil lave et spil til at starte med.

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!



Hvorfor laver du ikke noget mere simpelt først?

Det er altid bedre at starte med det simple, for ellers forstår man ikke det avancerede - også selvom det blot er minestryger, der her er tale om.

Du kan fx lære lidt om forme, knapper, billeder mv. og så lave et simpelt kryds & bolle, hvis du vil lave et spil til at starte med.

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!



Det er også min umiddelbare indskydelse. Har selv lært ved at kigge på simple eksempler, rode rundt med dem, og se om jeg kunne finde ud af hvorfor de nu ikke virkede længere. Samtidig synes jeg det kan være svært at kigge større projekter igennem for andre, da man skal tænke på nogenlunde samme måde som vedkomne der skrev det.

Find noget nemmere, evt. hent nogle flere komponenter og leg rundt med dem. Har jeg fået meget tid til at gå med :P

http://torry.net er en god side til det.

Mvh...
Allan Nørgaard Kristensen



hvor har du fundet eksmebler må jeg så lige spørge?



t