Callback i php?

Tags:    php

Jeg er igang med at konfigurere et CMS system(Joomla) med et implementeret betalingssystem, hvor man kan betale med point.

Jeg vil i dette betalingssystem, godt implementere en funktion, der automatisk tildeler en bruger et vist antal point, hvis vedkommende f.eks. udfører et survey/undersøgelse fra mine partnere.

Men problemet er at, jeg ikke kan finde ud af hvordan dette helt eksakt skal implementeres i mit pointsystem.

Der er allerede en guide til, hvordan man opretter et nyt plugin/funktion til pointsystemet. Dette kan findes her:

http://gratisupload.dk/vis/53174/

Selve .php filen som jeg skal oprette, kan være en callback fil.

Denne callback fil, skal jo så være implementeret til plugin'et som jeg opretter i mit pointsystem.

Dernæst skal jeg i mine undersøgelser/survey's som jeg ligger ud, anvende mine partneres PNI/API system, som jo så skal være sammenflettet med min callback fil.

Spørgsmålet er jo så bare, hvordan min callback fil skal se ud? Nogen der har nogen idéer?

Det minder om dette:

http://www.mattiasskovhoej.dk/hvordan-programmering-pointsite-241.html

Måske kunne der være noget at hente dér?

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et eksempel ud fra det du har givet mig kunne være: (Jeg gætter mig frem da oplysningerne er få..)

$api_AUP = JPATH_SITE.DS.'components'.DS.'com_alphauserpoints'.DS.'helper.php';
if (file_exists($api_AUP) && TjekOmBrugerErLoggetIn() && TjekOmbrugerHarLavetSurvey())
{
require_once ($api_AUP);
AlphaUserPointsHelper::newpoints( 'GivPoints' );
}

function GivPoints($Points = 3){
//Forbind til din database her og indsæt nogle points..
}

EDIT: Hvis jeg skal lave noget konkret skal jeg bruge mere info om dit nuværende system og evt. noget mere API info...

Indlæg senest redigeret d. 23.12.2010 21:54 af Bruger #7728
Der må forligge noget information om denne API, det ser ud til at være forholdsvis nem at sætte op, kræver dog man kan læse om frameworket..

t