Jeg er ved at lave en custom control der skal styre et computer billede. når jeg trykker på billedet skal der komme en ny form op og når man så har udfyldt denne skal billedet ændre sig. jeg har fået formen til at virke, men jeg ved ikke hvordan jeg skal den til at tegne controlen igen med et nyt billede. lige nu er min kode sådan:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Drawing;
using System.Diagnostics;
namespace Galaxy_Management
{
public class Computer_Control : Control
{
private int id;
Computer computer;
ComputerCollection computercollection;
PaintEventArgs e;
public Computer_Control()
{
this.id++;
this.Name = "mincomp";
this.Size = new System.Drawing.Size(60, 65);
computercollection = new ComputerCollection();
computercollection.tilføjComputer();
this.MouseDown += new MouseEventHandler(Computer_MouseDown);
Debug.WriteLine(id.ToString());
}
public void setLedig()
{
Image image = Image.FromFile("E:\\programmering\\C#\\Projekt 2\\Galaxy Management\\Billeder\\greenMonitor.png");
}
public void setOptaget()
{
Image image = Image.FromFile("E:\\programmering\\C#\\Projekt 2\\Galaxy Management\\Billeder\\yellowMonitor.png");
base.OnPaint(e);
Point ulpoint = new Point();
e.Graphics.DrawImage(image, ulpoint);
}
public void setIStykker()
{
Image image = Image.FromFile("E:\\programmering\\C#\\Projekt 2\\Galaxy Management\\Billeder\\redMonitor.png");
}
private void Computer_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e)
{
if (e.Button == MouseButtons.Left)
{
computercollection.åbenComputerTid(this, id);
}
}
protected override void OnPaint(PaintEventArgs e)
{
this.e = e;
Image image = Image.FromFile("E:\\programmering\\C#\\Projekt 2\\Galaxy Management\\Billeder\\monitor.png");
//setOptaget();
base.OnPaint(e);
Point ulPoint = new Point();
e.Graphics.DrawImage(image, ulPoint);
}
public int Id
{
get { return id; }
set { id = value; }
}
}
}