Gem og hent data i DLL ?

Tags:    c#

Hej,

jeg er igang med at lave et lille spil (Tamagotchi) :D og jeg mangler egentlig bare at gemme og hente info, så som: Dyr, LVL, XP, Point, unlocked dyr, achievements.

MEN, jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gemme mine info.
Hvis jeg gemmer det i en xml fil, så kan man vel bare snyde ved at gå ind i den og ændre dataene.

Håber en kan hjælpe :)

Du vil i sagens natur altid kunne snyde ved at ændre dataene manuelt. Man kan spørge sig selv hvor vigtigt det er at undgå snyd i et singleplayerspil :)

Hvis du vil sikre dig imod at den gennemsnitlige bruger går ind og retter manuelt kan du eventuelt kryptere xml-filen og dekryptere den når du skal læse/skrive til den via programmet. Det vil være en fin øvelse, men umiddelbart overkill.

Hvis du har brug for mere avanceret manipulation af data end hvad en flad xml-fil måske kan tilbyde dig, kan du eventuelt bruge en sqlite-implementation istedet, så du kan køre fulde SQL-kald. Krypteringsprocessen/behovet vil dog være uændret.

Er der virkelig ikke en local database funktion til C# ? o.O

Hvad mener du med lokal database funktion?

Du kan ikke bare gemme data ud i ingenting. Det skal ligge i en eller anden fil.

Desuden så er en .dll ikke noget du kan hente og lagre data i.

En dll (Dynamic Link Library) er et bibliotek du kan bruge (og lave selvfølgelig)

En dll (Dynamic Link Library) er et bibliotek du kan bruge (og lave selvfølgelig)

Det kan man.
Man kan embed en xml fil ind i en dll :)

Det kan man.
Man kan embed en xml fil ind i en dll :)

Ja men så er det jo også xml filen INDE i dllen du lagrer dataen i og ikke selve dll filen.

Ja, men hvordan gør man det? :)

t