INSERT INTO $dbTableName og $dbTableName_anden på samme tid

Tags:    php

Det burde være rimeligt simpelt, men jeg har forsøgt på flere måder uden held...

Er der en venlig programmør der kan vise mig hvordan jeg indsætter samme form i 2 forskellige databaser...

jeg har stykket det sammen fra flere forskellige scripts hvor hovedparten er fra et simpel mailliste-system

i bund og grund drejer det sig kun om de her koder der skal sammensættes til én enhed så de 2 databaser får samme INSERTS...
Fold kodeboks ind/udKode 

har taget denne her bid af kode med, hvis det er bedre at se det som en lidt større helhed...

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg kan dog heller ikke få tilmelderens ip-adresse til at fremgå på databasen.. men det er en anden historie

..hvis du/i vil se mere af koderne må du/i endelig sige til...
jeg vil også mægtigt gerne vise slutresultatet når jeg har fået det hele til at køre fejlfrit...
på forhånd PHPTak

Indlæg senest redigeret d. 29.11.2010 01:42 af Bruger #15267
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Brug Robert Larsens ide, og så brug transaktioner til at sikre dig at begge queries bliver fuldført!

http://www.linuxdig.com/news_page/1079394922.php

Hvad med også at udføre din anden SQL query ?

Altså:
Fold kodeboks ind/udKode 

Brug Robert Larsens ide, og så brug transaktioner til at sikre dig at begge queries bliver fuldført!

http://www.linuxdig.com/news_page/1079394922.php

Bare lige en OBS'er. MyISAM tabeller understøtter vidst ikke transaktioner.

Ellers er stored procedures også en mulighed.

hahaha!! var det ikke andet...!!

Hvad med også at udføre din anden SQL query ? ...som robert skriver

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg fik det til at virke med roberts forslag..
det skal du have mange tak for og der er helt sikkert points på vej...

--------------------------------------------------
Dannie: jeg forstår ikke hvad du mener med at bruge transaktioner til sikring af at de begge bliver udført ?
den melder dog error hvis begge ikke bliver udført...

-------------------
inden jeg giver points på svarene har jeg næste problem i min admin.php...
(hvis i syntes jeg bør oprette en ny spørgetråd og give points for ovenstående, vil jeg naturligvis gøre det...?)

troede det var ret enkelt for mig at udføre men er gået totalt i selvsving over koderne...

jeg havde tænkt mig at få vist hele databasen i en simpel </table>... men det vil ikke helt lykkedes for mig...

Fold kodeboks ind/udKode 

ud fra ovenstående kode får jeg kun vist følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 

lige nu er jeg rådvild for hvordan jeg skal skrive det og har nu brugt hele dagen på at prøve forskellige måder og søgt efter lignende svar som andre har spurgt om...

på forhånd phptak ...igen!!

Indlæg senest redigeret d. 02.12.2010 00:40 af Bruger #15267
t