Robert, det er imponerende at man kan installere så meget unødvendigt skrammel med én kommando...
Og nej, jeg tvivler ikke på at der findes udviklere der har brug for det, men lets face it, 99% af alle udviklere installerer kun en brøkdel af ovenstående. Det kunne helt sikkert gøre lettere at installere på Windows, men for mig er problemet ikke at få ting installeret, men at få alting sat op, så man kan komme til at bruge det, på den måde man vil have det til at fungere. Og de hjælper apt-get ikke.
Korrekt. Men der har jeg selv et Subversion repository på nettet hvor jeg har min konfigurations data. Så jeg gør følgende:
svn co http://svn.my.secret.domain/LinuxConfig/trunk $HOME/.config && $HOME/.config/setup.sh
Så er min desktop en tro kopi af den derhjemme.
Den slags automatisering er bare utrolig nemt på Linux.
Og hvis 99% af alle programmører ikke har brug for mindst tre-fire forskellige fortolkere og compilere, så bruger de helt sikkert ikke det bedste værktøj til opgaven...så bruger de det eneste værktøj, de har lært at bruge. En snedker bruger sgi nok heller ikke en hammer til alt hans arbejde.