Søge script med form - ? til &

Tags:    php

Kære udviklere.

Mit spørgsmål ligger således at jeg er igang med at lave en søge formular, og har problemer med det. Min opsætning til min hjemmeside godtager kun "&", og ikke "?" i siderne, grundet af at jeg har sat det op med .htaccess.

Min søgeside hedder soeg.php, og når jeg har skrevet noget, så skal den hedde soeg.php&brugernavn= og så brugernavnet, men min formular skriver soeg.php?brugernavn= osv.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Håber at i kan hjælpe.

Hej,

Sådan er query string strukturen - det kan du ikke gøre så meget ved. Du må nok overveje at omstrukturere din .htaccess-kode en smule. Hvad har du helt præcist foretaget dig siden du ikke er i stand til at bruge ? i dine uri's?

Det kan du sagtens gøre. Du tager bare noget javascript og laver en funktion der tager indholdet af de felter der og laver en URL ud af dem. Derefter redirecter du til den side. Det er simpelt nok. Du kan også få javascript til at grave tingene ud af URLen igen på den anden side, hvis du vil.

Men det vil nok være nemmere at bare lave din.htaccess fil om til noget ordentligt, så slipper du for besværet.

Min .htaccess til soeg.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Min side kører igennem index.php, derfor ser det sådan ud. Jeg har min index.php, hvor der står
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Og i min 'sites.php', der er en switch der inkludere, afhængigt af hvad url'en hedder.

F.eks., med det hele gjort, kan siden hedde ?side=profil, men istedet hedde /profil/, pga. min sites.php og .htaccess

Indlæg senest redigeret d. 24.11.2010 10:09 af Bruger #16025
t