Tags:
html
css
Kender i nogle guides/tutorials, som forklarer hvordan man optimerer til alle browsere?
Jeg bruger notepad++ og google chrome til at lave hjemmesider i html/css. Alt for ofte når jeg så kigger på hjemmesiden i Explorer eller firefox, så ser den helt anderledes ud.
/Jan
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Den eneste sikre måde er at jævntligt teste i andre browsere og sørge for at rette tingene til, så de ser ens ud, når der opstår problemer. Der er ikke nogen universelle regler for hvordan det skal foregå, så du er nødt til at tage hvert problem individuelt.
Et godt startpunkt er at finde et reset.css et sted på nettet - så du undgår at de forskellige browseres egne default-værdier på padding og margins etc. går ind og placerer dine ting skævt.
Jeg er også nybegynder. Det der doctypes hjalp mig mega meget. Synes før det hele var super underligt og langt ude.
Der vil dog stadig være problemer.
Jeg har installeret:
Opera
Firefox
Explorer
Chrome
Og så har jeg bygget hjemmesiden op i en boks. Det synes jeg er et godt udgangspunkt som ny.
www.mikethk.dk
0
Jeg tror ikke der findes en enkelt guide der siger det hele. Det er ikke noget simpelt emne.
En god start er altid at sørge for den korrekte doctype, holde sig til standarderne, undgå browser detection, minimere feature detection og test, test, test.
0
Tak for jeres svar. Jeg skal vist i gang med at læse lidt om reset.css og doctypes. (: