Mail og ugyldige domæner

Tags:    php

Hej

Jeg har skiftet webhotel og har måske derfor problemer med at sende et nyhedbrev til en gruppe af modtagere.

Et testnyhedsbrev til mig selv går fint. Men ikke til gruppen. Alle email adresser er som sådan gyldige. Men måske er nogle domæner ugyldige.

Jeg tror at ugyldige domæner blev ignoreret i mit gamle webhotel.

Er der en måde hvor jeg kan få mail() til at sende til alle adresser og på samme tid se bort fra ugyldige domæner?

Mik D

Indlæg senest redigeret d. 19.11.2010 22:30 af Bruger #4912
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lav et MX look-up. Det er hvad jeg gør i det framework jeg benytter.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det tager så lidt længere tid at sende en mail. Hvis MX lookup fejler, så kan du jo slette mail-adressen, så den ikke checkes næste gang.

Indlæg senest redigeret d. 19.11.2010 23:27 af Bruger #10216
Hej Michael

OK det er en god mulighed. Evt. kan der sættes et ugyldighedsflad der slettes når brugeren retter sin emailadresse.

Jeg tester lige nu og kan se at i den streng af emailadresser jeg har sker der et linieskift efter 990 tegn når jeg sender en email til mig selv med alle emailadresserne i.

MySQL koden til udtræk af adresser ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan se i RFC2822 at linier ikke må være over 998 tegn. Måske er dette fejlen da den samlede tiladresselinie er langt over dette. SKAL jeg så sende nyhedsbrevet af flere omgange eller er det OK at indsætte et linieskift i tiladressrne?

Mik D.

Indlæg senest redigeret d. 20.11.2010 00:14 af Bruger #4912
Du har et rigtig stort sikkerhedsproblem ved at du sender een mail til alle email adresser. Adresserne er synlige i modtagerens adresse felter, og dine modtagere vil sige "mange tak for en masse email adresser".

For at gøre det rigtig skal du sende een email til een adresse.
Der er den normal mail ikke særlig god, da den åbner og lukker forbindelsen til mailserveren hver gang en mail bliver sendt. Skal det gøres rigtig skal du benytte SMTP protokollen, som åbner een forbindelse til mailserveren og lukker den først når alle mails er blevet sendt.

Jeg vil nok anbefale PHPMailer til håndtering af mails. En super god klump kode, der kan håndtere stort set alle problemer med udsendelse af mails (dog ikke mx lookup).

Indlæg senest redigeret d. 20.11.2010 09:36 af Bruger #10216
Hej

Udsendelse sker BCC og ikke To selv om det var det jeg skrev. Men ellers giver jeg dig ret.

Jeg tænkte på enkeltudsendelser men havde mistanken om at det ikke var klogt som du er inde på.

OK, kender ikke PHP Mailer vil se på den.

Ellers må jeg sende i mindre bidder a fx 50 emails ad gangen.

Mik D

t