Simpelt booking system ?

Tags:    php

Hej alle !

Jeg har søgt og søgt på nettet efter et simpelt booking system, men uden resultat. Eller jo, jeg har fundet mange booking systemer. Men ikke lige det som jeg kunne bruge.

Så jeg har besluttet af prøve selv.

Jeg har prøvet at lave et billede af hvordan det ca. skal se ud :

Fold kodeboks ind/udKode 

Når man klikker på en grøn (fri) skal denne boks komme frem :

Fold kodeboks ind/udKode 

Spørgsmål :

PHP eller ASP ?

Let eller Svært ?

Hvad starter jeg med ?

Lidt fakta :

Jeg har ikke prøvet af lege programmør :| (PHP eller ASP) Kun lidt HTML ;)

Hvad skal jeg starte med, jeg er helt blank :roll:

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først og fremmest skal du have en database (Enten mysql, mssql eller noget fil baseret, men jeg vil dog anbefale mysql eller mssql)

Dernæst vil jeg anbefale at du kigger på nogle kalender systemer så du kan få en ide om hvordan uge bygningen skal laves.

Men hvis du er helt blankt vil jeg nok anbefale dig at starte i nogle mindre projekter hvor du får en masse erfaring.

Mht. sprog vil jeg anbefale C# og asp.net, men det er nok blot fordi jeg er til typestærke sprog.

PHP er skam også ganske udmærket, men det er nærmere hvad man foretrækker frem for hvad der er "bedst".

Desuden så vil jeg ikke anbefale det klassiske asp da det er ubrugeligt i vores dage.

Her er desuden en begynder guide til C#

http://www.csharp-station.com/Tutorial.aspx

Indlæg senest redigeret d. 13.11.2010 12:53 af Bruger #11386
Hej Jonas,

Jeg vil give Casper helt ret i at et booking system nok ikke er et begynder-projekt, men det du beskriver er dog heller ikke i den svære ende.

Du skal helt klart begynde med at finde ud af hvad du vil programmere det i. Jeg er selv mest til PHP.. Kan godt lide idéen om at det er open source... (så det er der egentlig ikke den helt store begrundelse for, ud over at jeg havde mulighed for at få nogle gratis webhoteller da jeg begyndt at programmere det. Hvilket jeg ikke kunne med ASP.NET)

Hvis du vil starte på dit projekt med et bookingsystem skal du starte med at lære lidt grundlæggende programmering. Selve det at lave listen fra dit første eksempel er ikke voldsomt svært.

Her er et lille PHP eksempel
Fold kodeboks ind/udKode 

Så hvis du får styr på programmeringen og finder ud af hvordan du kan hente bookingerne ud fra en database, så er du godt kørende.

Hmm Casper hvorfor er det klassiske ASP ubrugeligt i vores dage??

t