codeigniter udskriv fejl med undbygget error

Tags:    php

Hej, jeg vil gerne have at når en bruger indtaster forkert brugernavn/password så skal den udskrive en fejl til ham istedet for at gå over på en blank side

det her har jeg sat i min else hvis brugernavn / password ikke er rigtigt
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

men den udskriver ingenting

kig på form_validationge og form_validation... :)

Du laver redirect('/') inden du begynder at udskrive, så det er klart den ikke udskriver noget -- den er jo blevet sat til at gå over til en ny side inden den når dertil! :)

men, skal den så være under?, fordi hvis jeg tager det væk så går den bare over på en blank side uden at skrive noget,

michael har prøvet at kigge men kan ikke rigtig få det til at virke

du skal slet ikke redirecte hvis du vil have at den side du er på ligenu skal outputte noget. Den side du er på kan ikke give noget output hvis du redirecter.

Grunden til at det ikke bliver outputtet noget uden redirecten er fordi du ikke, well, outputter noget. Du returner form_validation->run() som enten er TRUE eller FALSE baseret på hvorvidt man har indtastet dataene korrekt. Der er ikke noget output der -- og hvis det er din controller du har vist os, så skal du slet ikke bruge return overhovedet. Return outputter ingenting.

Så start med at vise os hele koden, så kan vi tage den derfra :)

okay :), det ska lige siges siden er sat op lidt ala udvikleren med bruger menu i siden, og det er der jeg gerne vil have den ska vise fejl, den side den er på skal den bare blive på, også gerne når personen logger ind

min controller

footer_view

model filen

Indlæg senest redigeret d. 11.11.2010 02:37 af Bruger #12118
t