codeigniter foreach problem

Tags:    php

Hej, jeg er igang med at lave så den udskriver noget information fra databasen, men den skriver den her fejl når jeg laver min foreach i min view fil
Fold kodeboks ind/udKode 

her er min foreach
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

min controller

Vis os også lige din model, fejlen er deri.

den ser sådan her ud

I din controller siger du:
$data['query'] = $this->forum_model->kategori();

Det betyder at $data['query'] bliver lig med returværdien af forum_model->kategori() -- men du returnerer TRUE eller FALSE, det vil altså sige at $data['query'] bliver enten TRUE eller FALSE. Du sætter $query inde i funktionen, men du returnerer den aldrig, og den bliver derfor aldrig tilgengængelig udefra.

Du skal istedet returnere den - men det er ikke nok, du skal også bruge dens ->result() metode for at få selve resultatarrayet og ikke bare objektet med metoder til at give dig resultatet, som $query ligenu indeholder. For at opsummere skal din model nu se sådan her ud, resten af filerne forbliver sig selv:

Fold kodeboks ind/udKode 

ahh okay :), men hvis så der ikke er noget i databasen, så bliver den jo false.. vil den så skrive den fejl igen ?

tusind tak for hjælpen

ahh okay :), men hvis så der ikke er noget i databasen, så bliver den jo false.. vil den så skrive den fejl igen ?

tusind tak for hjælpen

Ja, det vil den. Derfor skal du inden du laver din foreach lave en if($query){ foreach(... og så kan du lave }else{ echo "Der blev ikke fundet nogen kategorier, pis!"; } for at fortælle brugeren hvorfor denne ikke ser noget.

tusind tak for hjælpen endnu engang per :)

t