Hej
Har skiftet fra et almindeligt mysql/php webhotel fra Surftown til en VPS hos Hetzner. Aftalen med Surftown udløber først i Januar men vil gerne have mit domæne til til at pege på min Hetzner server.
Mit domæne står i mit eget navn og ikke Surftowns så jeg er sikker på at den beholder jeg.
Jeg ved at en DNS navneserver bliver forespurgt når man skriver et domæne i browseren f.eks. og siden jeg ikke har gjort noget dengang gik jeg ud fra at Surftown må have fået deres navneserver til at "propagate" ud hvilken ip-adresse mit domæne leder til.
Nu står jeg så og vil have domænet til at lede til min server hos Hetzner og har derfor opskrevet mig hos GratisDNS som jeg går ud fra har navneserver til rådighed. Valgte Transfer i GratisDNS'ses kontrolpanel og valgte skifte primær og sekundære derover. Fandt så senere ud af "Transfer" i DNS sammenhæng åbenbart ikke har så meget med det og gøre og at det i stedet er dem der adminstrerer domænet? Så går ud fra GratisDNS og ikke længere DK-Hostmaster står for domænet?
Tilsyneladene har Hetzner åbenbart også nogle navneserver, så jeg har vel ikke brug for GratisDNS?
Nogle der kan hjælpe mig med at skifte den server som mit "domæne peger på"?
Og hvis der nogen der bekendt med Hetzner ville det være dejligt siden tysk ikke lige er mig.
Mange Tak
Indlæg senest redigeret d. 09.11.2010 17:20 af Bruger #14645