Nyhedssystem med kommentarer på samme side

Tags:    asp.net

Hejsa, jeg er ved at bygge et nyhedssystem med tilhørende kommentar system(Asp.net VB).

Det har jeg egentlig gjort mange gange før, men hvis jeg nu vil have både nyhederne og kommentarene på samme side får jeg et problem.

Normalt når jeg har lavet det har jeg brugt en querystring til at sende mit id videre til en "vis mere" side hvor den herefter viser kommentarerene og giver dig muligheden for at skrive en kommentar

Hvordan kan jeg få videresendt mit id internt i mit dokument ?

Jeg har studset lidt over og bruge "nested repeaters" til at lave systemet, men det har stoppet mig da det ikke giver mig mulighed for at kunne tilføje et tekstfelt med tilhørende tilføj knap!

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal gribe det an?

Indlæg senest redigeret d. 05.11.2010 00:31 af Bruger #16242
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal ikke sende en querystring internt i dit dokument! Det giver ikke mening du har jo dette id i forvejen i det dokument du arbejder med.

Når du har loadet nyheden, har du dit id, så bruger du det til at hente dine kommentarer ud med og præsenterer dem.

Dvs. i din codebehind ser det således ud:

1: Load nyhed
2: databind nyhed eller sæt data
3: brug nyheds id til at loade kommentarer med
4: databind dine kommentarer

Længere er den ikke :-)

Note: du kan sagtens have en nested repeater med et tekstfelt og en tilføj knap.

Kan du fortælle mig hvordan jeg fanger en button event inde i en repeater?

Jeg har fået lavet så nyheder og nyhedernes kommentarer står under hinanden, men hvordan fanger jeg en event på knappen som jeg får skrevet ud af repeateren?

Nå det var der godtnok ikke mange der kunne svare på. Så er der ikke nogen der fortjener point..

t