Kurser/Fritidsaktiviter som programmor

Tags:    java

Hej jeg er en dreng paa 16 aar, som soger et eller andet form for en fritidsaktivitet som javascripter hvor jeg kan laere en masse om det.

Er der nogle forslag?

Det skulle helst vaere taet paa tollose.

Mvh Daniel Medveczky.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
HTML, CSS, Javascript og JQuery, så kan du godt lave nogle fede ting. Det synes jeg er en god start. Hvordan du så kommer igang, det ved jeg ikke. Kender ikke lige til Tølløse og omegn, men har du en LUG i omegnen, så skriv til den. De kender nok et eller andet.

Ellers vil jeg anbefale dig bare at gå igang!! Du finder en eller anden Javascript, HTML, CSS eller JQuery tutorial, åbner en text editor + en browser og ellers følger tutorial'en. Det er ihvertfald en start indtil du finder et kursus af en art.

Husk, du kan altid skrive her på forummet. Der er sikkert en eller anden kompentent person som kan hjælpe dig.

Jeg vil sige, for at du kan lære JavaScript er du nød til at kende til HTML og CSS da det ligesom er fra JavaScript stammer (har bredt sig siden) og så når du er begyndt at kunne forstå HTML og CSS så godt at du ikke har de store problemer med at lave en side med divs og style i css så kan du begynde at lege med de events man kan sætte gennem HTML til JavaScript.
Et godt sted at starte er W3Schools.com som har nogle finde tutorials til at få en basis og så kan man altid prøve at nørkle med sit eget lille eksperiment eller eksempel.

Jeg syntes dog ikke du skal kaste dig ud i noget Framework som jQuery, Motools ol. da de som oftest tager noget af det sjove af selve JavaScript, og mange ting som disse abstrahere væk fra som jeg syntes er noget af det der skaber indsigt i tingene som sker på Web med standarder eller nærmere ikke-standarder som enhver web-programmør bør kende til.

Jeg ved desværre ikke hvor du kan finde den slags kurser/aktiviteter, men for fremtiden bør du poste JavaScript-relaterede spørgsmål i Javascript-forummet. Java og Javascript er nemlig vidt forskellige ting :)

Hvis du har en LUG (Linux User Group) i nærheden af Tølløse kan du eventuelt prøve at skrive en mail til deres mailingliste og høre om der er nogen hos dem der kan finde ud af javascript og har lyst til at lære dig noget om det til nogle LUG-møder. Ikke at Linux har særligt meget med sagen at gøre, men der er ofte folk med den slags viden sådan nogle steder, og det er det bedste jeg lige kan komme på.

Jeg ved desværre ikke hvor du kan finde den slags kurser/aktiviteter, men for fremtiden bør du poste JavaScript-relaterede spørgsmål i Javascript-forummet. Java og Javascript er nemlig vidt forskellige ting :)

Hvis du har en LUG (Linux User Group) i nærheden af Tølløse kan du eventuelt prøve at skrive en mail til deres mailingliste og høre om der er nogen hos dem der kan finde ud af javascript og har lyst til at lære dig noget om det til nogle LUG-møder. Ikke at Linux har særligt meget med sagen at gøre, men der er ofte folk med den slags viden sådan nogle steder, og det er det bedste jeg lige kan komme på.

Det lyder rigtig godt, men jeg ved ikke rigtig om de maaske kunne hjaelpe mig eller noget i den stil.

men det lyder meget interresent.

t