Bertel - at et design skal være indikation for om der sker noget eller ej, er ikke helt rigtigt. Det eneste du opnår ved at skifte design, er at forvirre de brugere som kigger ind mindre ofte end de faste tilhængere. Er designet en radikal ændring, kan du også risikere at miste nogle faste tilhængere. Indikationer om at der sker noget på en side, fremkommer ved at vise det i indholdet, ikke ved at lave designet om. Laver man designet om, er det for at optimere brugervenligheden.
Nyheder er ikke eneste mulighed. Jeg ville nok gøre mere for at fremhæve nye indlæg i alle fora - samle point- og not-point topics i een pulje. Det er grundet at dette site er til for at hjælpe folk, ikke for at fortælle nyheder. Nyheder er en bi-ting.
At kunne flytte rundt på indhold som det passer en, er en sjov feature. Men det er ikke en jeg har oplevet at man har super meget behov for, hvis formålet med sitet fremgår tydeligt, og indholdet er struktureret herefter.
Skal der tiltrækkes aktivitet omkring nye tråde kunne tiltag f.eks være at dupere facebook, amino og andre sociale medier. Send en mail når der er kommet svar i den tråd man har skrevet. Send en mail til alle de brugere der følger med i en tråd, og ikke kun en intern mail.
Noget jeg havde held med på et andet forum, er at sende et resumé af de sidste 14 dages nye tråde.
Tror at jeg selv har klikket een gang på en tråd i "udvikleren i fokus", ved ikke om der er andre der kigger på denne. Men for mig at se, er den ikke vigtig.
Afstemningen er fin, men ikke livsnødvendig. Afstemninger bruges normalt mest til brugerundersøgelser for sitet. Her er de blot en sjov gimik, og det skal der jo også være lidt af.

En ting der måske kunne være en rar ting, er at kunne fremhæve hvilket svar man har accepteret som svaret til ens spørgsmål. Evt. at kunne supplere op med hvem der har assisteret med et svar. At fortælle hvem der har fået point kan gøres ved det indlæg som en sekundær information. Ikke noget med optage toppen til den slags info
Indlæg senest redigeret d. 06.12.2010 20:46 af Bruger #10216