Hej..Udviklere!!
Jeg er total ny i at kode...Men da jeg nu har været på nettet siden slutningen af sidste år.
Er jeg kommet tilo den konklusion at jeg gerne vil have mig en hjemmeside...Og som i nok forstår vil jeg gerne selv lave den.Så jeg begyndte at kigge lidt på HTML ved www.W3schools.com og www.Html.dk. Har fået fat i en del, men nu er jeg stødt på et problem, har googlet en hel del for at løse problemet, men det ser ikke ud til jeg kunne finde noget om det.
Jeg har skrevet...:
<html>
<head>
<title>mitdomæne©.dk!! Hosted by ????©. </title>
</head>
<body bgcolor="#000000" alink="#ff00ff" vlink="#008000">
<h1 style="text-align:center;color:#008000" > <b><i>Min overskrift.</i></b> </h1>
<hr/>
<br/> <br/>
<p style="color:#008000;font-size:18px"><u>OrdListe (Mit Emne) : </u> </p>
<p style="color:#008000;font-size:18px;">Min Tekst.  &nsp osv... Mit først ord_1, Mit andet ord_1..osv
</p>
<br/> <hr/> <br/> <br/>
<p style="color:#008000;font-size:22px">Mit Første Ord_2 </p>
<p style="color:#008000;font-size:18px>
Forklarende tekst til "Mit Første ord"
</p> <hr/><br/><br/>
<p style="color:#008000;font-size:22px">Mit Andet Ord_ </p>
<p style="color:#008000;font-size:18px;">
Forklarende tekst til mit andet ord.
</p>
<br/><hr/> <br/> <br/>
</body
</html>
Nu er der det problem at teksten fylder skærmen fra venstre til højre.
Så det jeg vil spørge jer udviklere om er.
Hvordan får man teksten til at centrer på side , altså sådan at den ligger som et A4 ark på midten af skærmen evt med mulighed for at scrolle og så sådan at man i venstre side af skærmen kan have en menu med links.
Og et lille tillægsspørgsmål,hvordan laver man links (Kig koden)sådan at når man klikker på link" Mit Første ord_1" ryger ned på siden til "Mit første ord_2"
Håber i kan hjælpe en nybegynder..!!
PÅ forhånd tak!!