Jeg har problemer med at designe dette.
Det jeg vil, er at sætte noget op systematisk, så alle linjer flugter og så man får et klart overblik over turneringskampene.
Her er et billede med det jeg søger:
http://www.hontour.dk/brack.JPGDet er noget jeg har lavet selv i html, og brugt lidt MS-paint til sidst for at vise jer hvad jeg vil have.
Men det skal skabes automatisk i php, sikkert med en masse loops og if-sætninger. Dette skal gøres ud fra denne ene variabel.
$players = Antal tilmeldte f.eks. 16
Men jeg kan så sige at $players kun kan være 2, 4, 8, 16, 32, 64 osv. Derfor kan man også finde frem til antal runder i turneringen ved at tælle hvor mange gange man skal halvere '$players*2' indtil $players==2
En turnering med 8 players: 3runder
En turnering med 16 players: 4runder
En turnering med 32 players: 5runder
Den skal sætte noget grafik (hvad som helst, bare der er systematik og orden) op til hver enkelt kamp der skal spilles, uanset antal players.
Jeg har selv lavet så de rigtigere spillere går videre til næste runde hvis han/hun vinder. Men jeg kan bare ikke få de forskellige "bokse" til at komme i en overskuelig rækkefølge.
Har du noget lignende script liggende, gode råd, eller så meget fritid at du faktisk kan skrive koden for mig. Så vil jeg blive meget glad hvis du gad at dele det med mig
Til dem der ikke ved hvad single-elimination turnering er:
F.eks. 8 spillere
runde 1 spilles der 4 kampe.
De 8 spillere bliver reduceret til 4... osv
(Vind eller forsvind)