if elseif og else i while løkke ?

Tags:    php

Har et problem med en while løkke der skal udskrive en række forskellige beskeder alt afhængig af hvilken type besked det er..

har opstillet min kode således:

Fold kodeboks ind/udKode 

Meget forenklet stillet op, men det er sådan mit script skal se ud... Problemet er at når løkken skal udskrive flere end en enkel "besked/post" så laver den alle "posts" til den samme type..

f.eks. hvis der skal udskrives en type 1 og en type 2 så udskriver den begge beskeder, men sætter alle beskeder op som en slags type.. Vil gerne gøre det muligt at udskrive forskellige typer i samme while løkke,,

Håber i kan forstå min kringlede forklaring..

Først og fremmest er din $type ikke defineret nogen steder. Det er garanteret $show_wall['type'] du gerne vil have fat i.

Fold kodeboks ind/udKode 

Derudover: Du skal have et ekstra = med i dine if-sætninger. $type = "type1" betyder at variablen $type nu er lig med "type1" uanset hvad den var før. $type == "type1" derimod tjekker hvorvidt $type er lig med "type1".

Eksempe:
Fold kodeboks ind/udKode 

Derudover bør du bruge en switch istedet for if/elseif i dette sammenhæng.

Alt i alt bør din kode se sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

tak for dit input .
typen er dog er defineret i min kode.. det gik bare lidt hurtigt da jeg skulle skrive den simpelere op herinde. Der er også == i den rigtige kode..

Jeg vil lige give switch et forsøg og se om jeg kan få det til at køre ..

Hvis jeg benytter switch vil den kun vise én post ad gangen .. ? Og altså ikke på en række som while løkken skulle sørge for
hvordan retter man det?

Du skal ikke bruge switch istedet for while, du skal bruge switch istedet for if/else.

Ja i know.. det har jeg også gjort, men den vil kun vise en post ad gangen. den vil først vise den næste i rækken efter man har slettet den første

Du bliver nødt til at vise hele koden før vi kan komme videre herfra. Du fremviser en fejlfyldt kode med variabler du ikke viser hvor du sætter, så det er nært umuligt at hjælpe dig med at debugge.

Umiddelbart lyder det som om dit SQL query ikke giver mere end ét resultat.

Klart nok :)
Her er så hele koden samt alle variabler erklæret bare for at få det alt med.

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du / i kan hjælpe

t