Bruger Online/Offline status??

Tags:    php

<< < 12 > >>
Kære udvikleren.

Jeg vil gerne lave en funktion hvor men kan se om brugeren er Online eller Offline, i henhold til om brugeren er logget ind eller ej.

Det skal være sådan at hvis man logger ind, så vil alle kunne se på ens profil at man er "Online", og hvis man ikke er logget ind vil alle kunne se at der står at man er "Offline".

Min hjemmeside er sat op sådan at hvis man ikke er logget ind kan man ikke se andet end den forside hvor man kan logge ind og/eller oprette en bruger.

Jeg håber at i kan hjælpe mig.

Mvh.
Daniele Buttigli

update_active kunne også med fordel kaldes asynkront. Ellers vil man være "offline" hvis man blot skifter fane og ikke lige får skiftet side inden de 15mins, desuden kan man holde øje med scroll og keydown, om brugeren er "idle".

/J

#Jokke

Kan du beskrive det på en mere forstålig måde, da jeg ikke er så forstående omkring disse funktioner du udtaler dig om. Jeg er selvlært i PHP, og kender derfor ikke de funktioner du omtaler.

Kan du give et eksempel på hvad du mener, bare i kode, så kan det være at jeg forstår det. På forhånd tak :)

#Nørden

Jeg har indskrevet denne kode i profil.php :
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Funktionen virker bare ikke, og jeg aner ikke hvorfor.

Det ikke en funktion.

Men hvis den ikke virker kommer den vel formentlig med en fejl eller ikke det forventet resultat.

Hvis ingen af delene kan du jo slå fejlbeskeder til "error_reporting(E_ALL);" skrive "or die(mysql_error())" ind efter mysql_query, men før ;.

#Nørden

Den viser bare "Online" ved alle brugerne, selvom at det kun er mig som er online.

Jeg har omskrevet

om til

da brugerid'et bliver hentet sådan. Men kan det ikke være pga. at jeg bare har fjernet de steder hvor der står (...,)? F.eks. har jeg lavet denne kode om:

til

Jeg ved ikke om det er det som kan være galt.

if($diff<$max_seconds) {

Nu har jeg ændret det den hed før, til if($diff<$max_seconds) {, men det virker stadig ikke.

Der står også de her tal i min tabel under lastactive: 1288088237

Er det tiden?

<< < 12 > >>
t