Billeder/Design

Tags:    html css

Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde topic, men here goes. Jeg har skevet her inde før, men det bliver ved med at give problemer det her.

1: Jeg har billeder som skal være 100% width/height af screen, altså de skal fylde _hele_ baggrunden på sitet.

Mit script som resizer beholder image ratio, derfor er det ikke altid den hensigtsmæssige måde billederne bliver vist på, alt efter screen resolution.

Er det nemmeste for at fikse dette at lave 2 sæt billeder, et 16:9 og et 1:0,9? (altså i forhold) og så skifte alt efter hvad skærmen er, noget i stil med:
Fold kodeboks ind/udKode 

2: Jeg har en menu som nogen gange 'hopper' væk. Det er meningen den er fixed, men med 100% height og width ser det ud til ikke altid at holde (skifter lidt mellem computere). Er det nemmeste at tage width/height fra ovenstående og så lave en div boks der er den bredde/højde for at indkrandse siden? Og derved ville jeg kunne sætte den i en div og holde den fast?.

Ved at gøre dette ville jeg også kunne centrere noget perfekt i midten, no?

Der er en test side her:

http://dan-rum.dk/ELOISE2/index.php

Jeg har så store problemer med det her jeg er ved at overveje at droppe det, eller at lave en flash film da, som jeg har forstået, det er nemmere at lave den 100%.

Anywho
Merci for alle svar.

1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes over hovedet ikke at Javascript skal bruges til dit formål(lidt for over flødigt.)

Jeg ville bare have brugt i "div" til at fylde med.

Så indsæt et billed i en div og fyld den, som nedenunder.

Mellem <body></body>:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og CSS kode her:
Fold kodeboks ind/udKode 
(Virker ikke i Internet Explore)

Indlæg senest redigeret d. 21.10.2010 23:25 af Bruger #16218
t