Alert box - Kun hvis boksene er udfyldt

Tags:    javascript

Hej, jeg har lavet en kontakt form, hvor folk kan kontakte mig.
Jeg er i forvejen ret ny til php og javascript,
jeg har fået lavet sådan, at jeg ikke kan modtage nogen email, eller sende kontakt formen videre til mailen, hvis tingene ikke er udfyldt.

Jeg har så lavet en funktion i java,
hvor jeg kalder på den i formens submit, bare en simpelt alert_box ..

Mit spørgsmål er så bare, hvordan jeg får den til at KUN at skrive det, HVIS alle mine felter er udfyldt ? :-)

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først siger du at du bruger php, så siger du at du bruger java. Det lyder meget usandsynligt at du bruger begge dele sammen. Mon ikke du mener JavaScript i stedet for Java?

At validere en formular på klientsiden er normalt ingen god ide, da brugeren jo bare kan slå valideringen fra. Men det er jo ikke sikkert at det gør noget i dit tilfælde.

Du er nok nødt til at vise os hvad du er kommet frem til af kode indtil videre, hvis vi skal hjælpe dig videre. Jeg forestiller mig det er noget lignende dette du vil have:

<form onsubmit="if (!document.getElementById('checkbox').checked) window.alert('Du har glemt at udfylde noget')"

Med jquery:

<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.2/jquery.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
$("form").submit(function () {
var errors = $("input[value=]:text").length;
if (errors == 0) {
alert("weeee");
return true;
} else {
alert("alle linier skal udfyldes.");
return false;
}
});

});

</script>

Indlæg senest redigeret d. 22.10.2010 10:51 af Bruger #5789
Først siger du at du bruger php, så siger du at du bruger java. Det lyder meget usandsynligt at du bruger begge dele sammen. Mon ikke du mener JavaScript i stedet for Java?

At validere en formular på klientsiden er normalt ingen god ide, da brugeren jo bare kan slå valideringen fra. Men det er jo ikke sikkert at det gør noget i dit tilfælde.

Du er nok nødt til at vise os hvad du er kommet frem til af kode indtil videre, hvis vi skal hjælpe dig videre. Jeg forestiller mig det er noget lignende dette du vil have:

<form onsubmit="if (!document.getElementById('checkbox').checked) window.alert('Du har glemt at udfylde noget')"

Jeg startede med at skrive javascript hvis du kigger. Og jeg vil gerne have en besked hvor der står "Vi har modtaget din mail - vi svarer dig inden for xx timer" ..

Spørger du os om hvordan man kan lave det eller forventer du rent faktisk at vi laver det hele for dig? Jespers svar skulle gerne give dig et rimelig godt hint om hvordan man gør det.

Spørger du os om hvordan man kan lave det eller forventer du rent faktisk at vi laver det hele for dig? Jespers svar skulle gerne give dig et rimelig godt hint om hvordan man gør det.

Shh.

t