Div i Div Problemer

Tags:    html css

Hejsa. Jeg har en side som indeholde denne kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg bruger altså den samme side til at åbne undersider i midten af mit div.

Problemet ligger i at hvis jeg sidder og koder i mine undersider. Kan jeg ikke bruge div hvor jeg bruger float:left; for så vil min main side også have alle dens div float:left efter siden er blevet included.

Er jeg tvunget til at bruge tables til at sætte mit indhold op på undersiden?

Bemærk: Det er selvfølgelig ikke samme CSS Fil der bliver brugt til main siden og undersiden.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Lange,

Har du hørt om "clear" css reglen?

Jeg tror du står med det problem at du har for mange float:left; i rækkefølge og du er derfor nødt til at sætte clear:left; eller clear:both; på et div ind imellem.

Prøv dig frem :)

"Clear: both" er det samme som "Clear: left" og "Clear: right". Derudover mener jeg ikke det er muligt at bruge "float: center", kun "left" eller "right".

Indlæg senest redigeret d. 22.10.2010 11:57 af Bruger #14029
Du giver os slet ikke noget at arbejde med :)

Vi kan ikke rigtigt bruge din PHP include til noget, når det er et HTML/CSS problem. Vis is den færdige kildekode til HTML-siden efter PHP har kørt, og vis os CSS'en.

Det lyder umiddelbart som om du sætter en regel for div{} istedet for den specifikke div du vil floate, men det er ikke til at sige når du ikke viser os din css eller din html.

Men nej, du er aldrig tvunget til at bruge tables.

Emil: Det lød godt nok som den rigtige løsning, men det hjælper ikke rigtig på problemet.

Per: Det kan du godt nok have ret i. Sorry vi prøver lige en gang mere her.

Siden kan ses her: www.lange.99k.org

Som sagt kan i se min home og min register side blev sat i spalter på grund af jeg har brugt div:float på de to undersider.
I kan klikke på et link som ikke eksistere, for at forstå bedre hvad jeg mener.

Main CSS:
Fold kodeboks ind/udKode 

Underside CSS:
Fold kodeboks ind/udKode 

Du har noget inline CSS på forsiden, i den inkluderede fil. Dette kommer ikke frem hvis man klikker "donate", ej heller 2x div med hhv id div1 og div2.

Derfor fucker det op for dig.

/J

Jokke Jensen - tak.
Jeg kan desværre ikke finde ud af at tjekke at få dreamweaver til at tjekke mit css dokument, selvom jeg har gjort det før desværre. Måske du kan hjælpe her?

t