It-konsulent

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Kære udvikler, jeg kommer til jer for at få noget af jeres gyldne viden og erfaring.

Mit navn er Claus, er 15 år og skal til at bestemme mig for hvad jeg skal efter folkeskolen.

Min plan.
HHX - 3 år
Og så har jeg et problem, jeg vil gerne være It-konsulent. Jeg hælder til Datamatiker uddannelsen, da den er meget praktisk.
jeg er måske ikke den oplagte kandidat til at, gå på universitetet. jeg har intet problem fagligt, dog kunne det være bedre. mit matematik er min stærke side.

Computere er min stærke side, jeg er meget fascineret af P2P. at kunne uploade, dele og seede filer. og selve opbygning af et P2P netværk, har jeg brugt mange timer på at studere. lede efter svar, for at selv kunne udføre det (selv om det er ulovligt)

Programmering, ja det har jeg forsøgt med nogle gange, mest for at lære sproget JAVA, RUBI osv. og så har jeg forsøgt at, programmere i en klient, endte med at kunne lave en regnemaskine, eller opbygningen. manglede selvfølgelig grafikken men de basiske ting.

tilbage til P2P, jeg elsker at løse problemer hvor jeg selv oftest kommer i problemer, når jeg fx har hentet en spil via P2P.
så skal spillet Crackes, det med at man skal finde en crack, opsætte spillet, finde de rigtige filer, som skal erstattes osv.

jeg vil gerne være IT-konsulent, fordi jeg er hub på at vedligeholde systemmer/servere, opsætte, sælge, hjælpe og programmering.

Det er forkert, ja. :)

Og siden hvornår er det så ikke en god grund til at lade være ?

men kan i sige med hånden på hjertet at i aldrig har brudt copy right loven?

Nej. Jeg har brugt IDE'er som kostede 30.000 kr. og som var nødvendige for mit studie. Jeg har aldrig kopieret et spil eller anden software som IKKE var nødvendige.
Jeg har et ret afslappet forhold til piratkopiering af software, som er nødvendige for én, og hvor prisen ikke er gearet til en studerende. Hvis software udviklerne havde en studie version, med en fair pris, så betalte jeg den.
Spil og den slags er aldrig nødvendige for vores uddannelse eller eksistens.

men det med at en screen pig er nok. er forkert.
fuldstændig forkert.

Screenshots er nok til begrundet mistanke, og så kommer policen og banker på.

jeg kunne gå ned foran en politistation med et skilt på ryggen hvor der stod "jeg er fildeler" + en stak brændte DVD UDEN DE VIL KUNNE GØRE NOGET.

Igen, begrundet mistanke og så ransager de dig og din DVD stak sønder og sammen. Prøv det!

Men som jeg sagde...det er sgu ligegyldigt hvad risikoen for at blive fanget er. Hvis det er umoralsk, forkert eller ulovligt, så stop med at gøre det.

Og igen...det er os på udvikleren.dk, som du stjæler fra.

ja.
giver dig ret.

hvor meget giver 3 TB i bøde ?

ja.
giver dig ret.

hvor meget giver 3 TB i bøde ?

At videredistribuere piratkopierede programmer/musik/film kan give fængsel i op til seks år.

Bøderne for det er gigantiske, men der kan også komme på tale, at der skal ydes økonomisk kompensation, som beregnes ud fra et sansynligt antal downloads...det kan meget hurtigt blive til mange millioner.

Og fordi du har så mange år at betale i, vil kravet nok ikke blive frafaldet.

Tja. giver stof til efter tanke.

forstår ikke rigtigt dit spørgsmål men

hvordan jeg vil leve, altså jeg kan godt li at der sker nye ting og mange forskellige steder
jeg vil gerne arbejde nationalt i stedet for lokalt.

gratis, det jeg gerne vil lave er at sætte systemer op og holde dem vedlige, opsætte servere pc'er osv.

<< < 12 > >>
t