Skat vil kopiere virksomheders harddiske

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Et nyt lovforslag giver Skat fuld adgang til alle virksomheders data, uden dommerkendelse. Det skal gøre det nemt at tjekke firmaerne, lyder begrundelsen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=4763&cst=4

Martin Slot - HØRT!.

systemet er korrupt kort sagt, man spare og spare på alting men hvad med de lige kiggede lidt på dem selv, fede ferie'er hvor de ikke laver en skid som er betalt af skattebetalere, køber malerier for flere millioner som skal deles ud til alle kommunerne (vi skal jo have noget pænt at kigge på når vi skal sidde og vente 15 min. selv om man er den første i kø'en.. men nåå ja medarbejderne på kommunen skal jo lige logge af facebook før de er klar) og sikkert tusind andre ting som bare er spild af penge

Martin Askjær, du skal bare have en i din omgangskreds som er impliceret i noget terrorrelateret, så har de lov til at aflytte dig.

Men hvis du ikke har det, og Politiet stadig gerne vil have fat i dig (af en eller anden årsag), så opsætter de da bare en visitationszone der hvor du går med din bærbar. Så skal de nok få pumpet dig for oplysninger.

Det er jo så også fair nok vis der er en i min omgangskreds der har noget med det at gøre. Desuden vil det ikke røre mig om de aflyttede. Der er intet at komme efter på den bekostning. ^^

Martin, bare fordi du ikke har noget at skjule så giver det da ikke de folkevalgte politikere, bagmandspolitiet og politiet lov til at lytte.
Hvis du om 10 år vil være politiker eller have en højtstående post, så er det iorden at de snuser rundt for at finde noget personligt snask på dig, og derefter hænge dig ud? For loven kan bruges på mange måder. De skal bare lave en visitationszone på et sted hvor de ved du går med din bærbar computer. Den kan de sikkert vriste meget ud af.

Jeg ved godt at det er et søgt eksempel, men der skal meget lidt til for at skade en persons omdømme så meget, at man bliver nød til at flytte fra hjem og stavn.

Jeg forstår så bare ikke at du synes at det er fair at man bliver kigget om ryggen, bare fordi der er en anden en der har gjort noget forkert i din omgangskreds.

Jeg så helst at al aflytning, logning og overvågning blev bandlyst. Medmindre, vi fik lov til at gøre det samme mod staten. Læse deres mails, se deres opgørelser, se de sager de arbejder på, aflytte deres telefoner/mobiler/gps'er/biler/cykler/netværk. Skal terrorloven bruges rigtigt, så skal vi også kigge på deres omgangskreds. Så vi skal også have adgang til at aflytte M5, FBI, CIA, NSA, NASA.

Jeg kan ikke se hvorfor en stat som den vi har i Danmark, skal udspionere og holde ting hemmeligt for os.

Jeg har aldrig sagt, det er fair, men det er desværre et FAKTUM, at det ikke bliver anderledes. Du kan sagtens bruge et søgt eksempel, og du får det til at lyde som om det skal bruges til at hunte folk ;). På den anden side, hvad vil du foretrække? At man stopper et terror angreb eller at man opdager det for sent, fordi man skulle vente på en dommerkendelse? (Ja nu skulle det lige trækkes ned i den modsatte grav :P).

Det er kun et faktum fordi de folkevalgte og de offentlige instanser har valgt at hemmeligholde visse informationer for os, for at "beskytte" befolkningen, og ikke sprede panik. Jeg har ikke noget imod at politiet stopper et terrorangreb, heller har jeg noget imod at en dommerkendelse går hurtigt igennem. Det skal bare ikke ske på bekostning af den almindelige borgers rettigheder.

Jeg hader når Politichefen siger at han og hans sjak "beskytter" befolkningen ved at tilbageholde oplynsinger. Hvorfor må jeg ikke få del i det? Måske delingen af informationen kunne redde lige så mange, end at bagmandspolitiet holder kortene tæt ind til kroppen. Hvornår og af hvem fik du at vide at JP var et terrormål? Politiet havde haft nys om det i noget tid, men de sagde da ikke noget til beboerne som boede tæt på. Jeg har heller ikke hørt at medarbejderne fik noget at vide.

Den kolde krig lever videre i Europa og USA, og det er forfærdeligt. Staterne sætter informationshemmeligholdelse højere end befolknings tarv, fordi de frygter a) panik blandt befolkningen b) at noget hemmeligt skulle slippe ud. I mine øjne er det at holde befolkningen for nar, og stoppe vidensdelingen, og dermed kultur evolutionen.

Jeg vil håbe at de danske partier får afskaffet terrorpakken, logningen og videoovervågningen, så vi ikke får en J. Edgar Hoover-lignende tilstand i Danmark og Europa.

På den anden side, hvad vil du foretrække? At man stopper et terror angreb eller at man opdager det for sent, fordi man skulle vente på en dommerkendelse? (Ja nu skulle det lige trækkes ned i den modsatte grav :P).

Overvågning stopper ikke terror. Der er overvågning overalt i London, deres metro blev alligevel sønderbombet. Man fangede gerningsmændende blandt andet på grund af overvågningsdataene, men det forhindrede ingenting.

Bombemanden på hotellet her i København blev ikke fældet på grund af dygtigt politiarbejde og omfattende internetlogning. Han blev fældet fordi hans krudt gik af for tidligt. Da det skete var vores politi taget med bukserne nede, de anede ikke hvem fanden han var. Trods vores terrorpakke.

Og så er der alle selvmordsbomberne der er risiko for. Jeg vil godt se dig kunne bruge overvågning til hat og nøgler i forbindelse med at fange ham der sprænger sig selv i luften og tager 30 uskyldige med sig.

Derudover er terroreksemplet søgt. SKAT er ikke en terrobekæmpende instans. Problemet her er glidebanen. Man har startet blødt ud og sagt "vi logger lige nogle internetdata så vi kan fælde en eventuel terrorist". Sikkerhed frem for alt! Nu er vi derovre hvor det er socialt acceptabelt at sige "vi tager en komplet kopi af alle harddiske i en privat virksomhed, fordi vi så skal arbejde mindre". Dovenskab frem for alt!

Hvornår stopper det? Hvornår synes "det liberale parti" at deres egen ideologi og menneskerettighedskonventionerne er blevet røvpulet nok?

Jeg vil give jer ret i at Skat absolut ikke skal havde del i folks elektroniske ejendele som de lyster. Jeg har dog svært ved at se at overvågningen ikke hjalp med at finde bombemanden på hotellet i København. Han blev jo både fanget på overvågningskameraer på hotellet og i forskellige butikker og cafér. Selvfølgeligt var Politiet rundt på gulvet fordi han ikke var kendt som terrorist. Og selvfølgeligt kunne de ikke havde modværget hans aktion før bomben gik af. Så at påstå at politiet belv taget med bukserne nede synes jeg er lidt svagt! Politiet holdte ganske rigtigt informationer tilbage for ofenligheden men det tror jeg da helt klart at de gjorde fordi de på daværende tidspunkt ikke vidste om der flere omkring aktionen. Hvis de nu havde begyndt at blabre ud med en masse detaljer kunne det være at evt. medskyldige havde lettere ved at stikke halen mellem benene og smutte inden de blev taget. Men politiet kom da frem med en masse detaljer og bad offenligheden om hjælp til at fange ham. Jeg syntes positivt om den måde politiet behandlede sagen. Deres åbenhed hjalp desuden også journalister til at finde oplysninger og identificere manden. Jeg ville ønske at vi havde en stat hvor alt information frit kan deles men det forbliver formegenligt kun i drømmeland. Jeg har endnu ikke hørt om en stat der har 100% åbenhed om alle statslige informationer. Dermed vil jeg dog tilføje at det ville være fornuftig at gøre folketinget mere åbent end den er. Jeg vil give jer ret i at der er mange politikere der har en forfærdenlig moral og de burde skulle gåes i sømmene. Det er skræmmene hvad der kommer frem som politikere har skjult af enten personlig grådighed eller politisk grådighed. Jeg syntes ikke man kan sige at den kolde krig stadig eksistere. Det er lidt noget pjat at påstå efter min mening. Jeg er eksempelvis glad for at Danmark er så åbent et land vi foreksempel kan havde denne diskussion på et åben forum. Trods mange af de vrangforestillinger og paranøjer der er blevet præsenteret i denne tråd er det trods alt tegn på at en sund kritisk holdning eksiterer hvilket kun er godt i et demokratisk samfund! Konklusion: Ville ønske mindre kontrol men er bange for det ikke er så sort og hvidt som vi kunne ønske os!

...og selvfølgeligt den vigtigste konklusion: Klart NEJ til denne lovforslag!!!!!! (Ingen tvivl om det!) :)

Det er mig der kammer over mht terrorloven. Jeg har hevet det med ind for at tydeliggøre hvor lidt retfærdighed den menige borger i Danmark, har i dag. Terrorloven er meget løs, og det lyder det også til at denne skattelov er. Disse to love er ikke til fordel for borgeren, men kun til fordel for staten.

Hvis denne lov bliver gennemført så vil jeg da håbe at der er mange folk der skriger op, for det giver alle med en vennetjeneste i Skat, mulighed for at snage i et hvilken som helst firma. Hvem husker skattesagen om rocker lækagen? http://avisen.dk/skat-jagter-rocker-laekage_129561.aspx?utm_source=news.dk&utm_campaign=avisendk_indland&utm_medium=traffic

Skræmmende :)

<< < 12 > >>
t