Jeg vil aldrig anbefale nogen at bruge en WYSIWYG editor. De laver virkelig dårlige og uforståelige koder, og så har du som bruger ingen kontrol over hjemmesiden. Editoren har magten, og det vil vi ikke have som udviklere...
Du bør - næsten skal - lære at kode html og css. Det er enlig ikke særlig svært, så du skal ikke være bange for det. Lær en masse her:
http://www.html.dkAf editorer vil jeg anbefale nogle simple.
Til Windows er Notepad++ et fantastisk og åben editor. Den kan alt du har brug for og er simpel.
Ellers er TSW WebCoder også en udmærket editor (lavet af manden bag udvikleren.dk). Men desværre priortær og ikke åben.
Til det grafiske er Photoshop uden tvivl det ultimativt bedste og førende program. Intet slår det. Men det er et ikke åbent program og er svært at finde for under 1.000 kroner.
Så vedmindre du lige pludselig støder på en tabt cd med Photoshop (du ved hvad jeg mener) er det en fin ide at starte med GIMP.
Det er open-source og koster intet. Det er desværre bare ikke på nogen måde så brugervenligt som Photoshop, men kan alt det du har brug for og mer til.
At lave en flot hjemmeside handler ikke så meget i sidste ende om hvilke programmer og editorer du bruger. Men mere om du har en god ide til et design. Så brug gerne en masse til på inspiration og på at tegne skitser af din side inden du designer den endeligt.