Kode 2 billeder ovenpå hinanden?

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg skal have sat sådan 8 billeder op på en hvid/blank htmlside.

Billedet består af et baggrundsbillede som vil være 8 forskellige+ delvis transparent sort boks med tekst, og en knap som f.eks. ville hedde tilmeld som går igen på alle de andre 8 billeder.

Tilmeld skal der linkes til den samme side, og de andre billeder skal linke til 8 forskellige sider.

De skal opsættes under hinanden. Er der en som kan vise en kode på dette? Jeg giver gerne 150 point for løsningen. Det behøver ikke være avanceret, men f.eks. i stedet for et direkte til et billede online, kunne det bare være http://xxx.

Tak

Indlæg senest redigeret d. 09.12.2010 23:17 af Bruger #11207
16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville ikke lave 2 billeder der er i forskelligt z-index. Jeg ville lave to billeder, et top og et bund. Bunden har den tekstlinie med, toppen har ikke, så deler billedet sig lige ovenover dit billede.

Jeg ville ikke lave 2 billeder der er i forskelligt z-index. Jeg ville lave to billeder, et top og et bund. Bunden har den tekstlinie med, toppen har ikke, så deler billedet sig lige ovenover dit billede.

Hej.
Kan du give et hurtigt eksempel på en kode?
Tak.

Kan du give et eksempel?

Fx her: www.greenweb.dk, på min halvt færdige side. Baggrunden på det øverste billede er lysegrønt i toppen, og mørkegrønt i bunden. Det mørkegrønne svæver ikke over det andet, det er en del af billedet.

Det eksempel du viser, er netop det billede du skal bruge, bare uden tekst, den skal du selv kunne skrive, giver det mening?

Indlæg senest redigeret d. 08.10.2010 13:12 af Bruger #11207

Indlæg senest redigeret d. 08.10.2010 13:12 af Bruger #11207
<< < 12 > >>
t